کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم کرمان برای آزادی ۱۱۳۷ زندانی
کد خبر: 3780796
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۷

کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم کرمان برای آزادی ۱۱۳۷ زندانی

گروه اجتماعی - مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از محل کمک‌های مردمی تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به ستاد دیه استان کمک شده که یک‌هزار و ۱۳۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد از این محل آزاد شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان دیروز یکشنبه، 23 دی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان رفسنجان گفت: بعد از ۱۷ سال از تشکیل ستاد دیه استان می‌گذرد که شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم.
وی افزود: ستاد با کمک‌های مردمی راه‌اندازی شد اما آمار ورودی افراد بالاست بنابراین دولت هم با نگاهی که سه قوه به این موضوع داشتند اعتباراتی مصوب کرد و زمینه برخورداری از تسهیلات برای زندانیانی که توان پرداخت تسهیلات دارند فراهم شده است.
موسوی‌قوام با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: از سال ۸۰ تاکنون ۳ هزار و ۱۸۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان با هزینه ۵۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه از محل کمک‌های مردمی تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به ستاد دیه کمک شده است، افزود: از ۳ هزار و ۱۸۴ نفر، یک‌هزار و ۱۳۷ نفر از محل کمک‌های مردمی آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: یکی از کارهایی که در برنامه ستاد دیه هست جلسات صلح و سازش با دعوت از شاکیان است و بر همین اساس ۶۸۸ نفر با اخذ رضایت بدون هیچ پرداختی آزاد شدند.
موسوی‌قوام گفت: ۲۷۸ زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط ستاد دیه در استان کرمان داریم که ۲۷ نفرشان از رفسنجان هستند که برای آزادی این ۲۷ نفر حدود ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.
وی از برگزاری حدود دو جشن گلریزان طی دو ماه آینده خبر داد و تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال، ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شوند.
انتهای پیام

captcha