انقلاب اسلامی ایران به هنر هویت تازه بخشید
کد خبر: 3781009
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

انقلاب اسلامی ایران به هنر هویت تازه بخشید

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران به هنر هویت تازه بخشید، گفت: هنر را به ذات و هویت خود برگرداند.

آواهای قرآنی در قالب هنر عرضه شودبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد شامگاه یک‌شنبه،‌ ۲۳ دی در دیدار با کمیته‌های اجرایی چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آواهای انقلابی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره، حرکتی ارزشی و انقلابی است.

وی هنر دینی را یکی‌ از دستاوردهای انقلاب برشمرد و با ذکر این مطلب که متأسفانه هنر در رژیم پهلوی هنر ابزاری برای بی‌بندوباری بود، بیان کرد: اگر یک شعر هنری هم وجود داشت سلاطین از آن برای محفل بزم استفاده می‌کردند.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران به هنر هویت تازه بخشید، ادامه داد: هنر را به ذات و هویت خود برگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مبانی هنر را از مباحث عمیق دانست و گفت: چند چیز را به‌عنوان مبانی هنر ذکر می‌کنند که نخستین آن احساسات و عواطف و فطرت و تعقل پاک است.

هنر تاثیرگذار برخاسته از عواطف پاک و تعقل صحیح است 

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که هنر زمانی تاثیرگذار است که برخاسته از فطرت و عواطف پاک و تعقل صحیح باشد بر تقویت سرودهای حماسی که نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشتند تاکید کرد و افزود: سرودهای حماسی عنصر قوی برای ایجاد انگیزه است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در این جشنواره دیدگاه‌های مقام معظم رهبری راجع‌ به هنر انعکاس داده شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری علاوه‌بر خصوصیات والایی از نظر تقوا و بصیرت به‌عنوان یک هنرمند متخصص صاحب‌نظر است که هنر را به خوبی می‌شناسد.

وی با تاکید بر توجه به هنرمندان بسیجی، ادامه داد: محتوای انقلابی سرودها و آواها مدنظر قرار گیرد و غنای محتوایی آواهایی که ریشه در قرآن دارد در قالب هنر عرضه شود.

انتهای پیام

captcha