برگزاری مسابقه کتابخوانی ۴۰ سالگی انقلاب در سمنان
کد خبر: 3781145
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

برگزاری مسابقه کتابخوانی ۴۰ سالگی انقلاب در سمنان

گروه فرهنگی - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گفت: به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه کتابخوانی ویژه این ایام در استان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی 40 سالگی انقلاب در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد ناظری، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان عصر روز گذشته، 23 دی در جمع خبرنگاران از برگزاری  مسابقه کتابخوانی ویژه خانواده کارکنان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی استان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌مناسبت ایام الله دهه فجر در استان خبر داد و گفت: کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن» اثر جدید حجت‌الاسلام محسن قرائتی برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: «نقش شهادت در فرهنگ»، «حرکت امام حسین(ع) براساس قرآن»، «جلوه‌های قرآن در کربلا»، «زیارت عاشورا در سایه قرآن»، «عوامل قبولی نماز»، «تجلیل بزرگان در قرآن» و «تقسیم کار امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)» برخی از موضوع‌های این کتاب است.

ناظری با بیان اینکه در این مسابقه کودکان و نوجوانان  با اهداف و انگیزه‌های نهضت عاشورا، آموزه‌های نهضت حسینی، دین و سنت پیامبر(ص) و فلسفه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا آشنا می‌شوند یادآور شد: در ابتدای این کتاب که با عنوان «روضه‌های قرآنی» نیز نامیده می‌شود به شاخصه‌های قیام امام حسین(ع) از جمله شاخصه‌های قرآنی هجرت، جهاد و شهادت اشاره  شده است.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان افزود: همراهان کتاب با مطالعه این اثر تا 22 بهمن 97 فرصت دارند تا پاسخ‌های خود را به 40 سؤال مطرح شده برای مسابقه کتابخوانی به این اداره‌کل ارسال کنند.
وی یادآور شد: 29 بهمن پنج برگزیده نهایی این مسابقه به قید قرعه معرفی می‌شوند.
انتهای پیام

captcha