تکیه به توان و دانش بومی؛ راه برون‌رفت از مشکلات
کد خبر: 3782232
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

تکیه به توان و دانش بومی؛ راه برون‌رفت از مشکلات

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه رشت با اشاره به اثرگذاری تحریم های دشمن بر تشدید مشکلات اقتصادی مردم، گفت: البته نمی ‌وان بی‌تدبیری ها و عدم نظارت کافی را نادیده گرفت و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تکیه به توان و دانش بومی راه برون‌رفت از مشکلات است.

تکیه به توان و دانش بومی راه برون رفت از مشکلات استبه گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 28 دی‌اه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شفیع شیعیان در آخرت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام الله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به دستاوردهای این چهار دهه اشاره کرد و افزود: امروز ایران در بسیاری از عرصه های علمی و فناوری و دفاعی و نظامی جزو برترین هاست و مقام اول را در نانوتکنولوژی و تولید موشک های دوربرد دارد که همه این دستاوردها به برکت انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ملت بزرگ ایران را تربیت یافته مکتب عاشورا دانست و عنوان کرد: این مردم همه مشکلات سیاسی و اقتصادی را تحمل می کنند، اما هرگز دست از دین و انقلاب و رهبری برنخواهند داشت.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش های استکبار جهانی برای خدشه وارد کردن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی، یادآور شد: امروز کشور لهستان مکان برگزاری نشست های برنامه ریزی علیه ایران شده و پشت پرده این توطئه ها آمریکا قرار دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال دامن زدن به اعتراضات داخلی از طریق عناصر خودفروخته هستند، گفت: اپوزیسیون انقلاب همواره علیه این ملت اقدام کرده و اکنون جایگاهی نزد مردم ندارند، زیرا مردم با بصیرت و دشمن شناس هستند و دشمن اصلی خودشان را می شناسند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اثرگذاری تحریم های دشمن بر تشدید مشکلات اقتصادی مردم، یادآور شد: البته نمی توان بی تدبیری ها و عدم نظارت کافی را نادیده گرفت و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تکیه به توان و دانش بومی راه برون رفت از مشکلات است، اما برخی همچنان چشم به دست بیگانگان دوخته اند و راهکار حل مشکلات اقتصادی را در برقراری ارتباط با غرب می دانند.

وی سیاهنمایی و برجسته سازی نقاط ضعف را یکی دیگر از ترفندهای دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت ایران همه محاسبات شرق و غرب عالم را بر هم زدند و این موضوع دشمنان را هراسان می کند. البته در طول چهار دهه گذشته با ریزش برخی از خواص مواجه شدیم، اما رویش های انقلاب موجب اقتدار روزافزون نظام شده و ابرقدرت ها را تسلیم کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز ایران محور منطقه است و در تولید علم، فناوری هسته ای، صنعت هوایی و دریایی، درمان بیماری ها و عمل های جراحی در دنیا حرفی برای گفتن داریم که نشان می دهد راه را درست آمده ایم و سختی های بسیاری را به جان خریده ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان اخلاق را اساس تربیت اسلامی دانست و یادآور شد: اهل بیت(ع) برای حقیقت وجودی انسان کرامت و منزلت قائل بودند و از نادیده گرفتن این حقیقت وجودی شکایت می کردند، زیرا اگر انسان جایگاه و قدر خود را بداند، به فلاح و رستگاری می رسد.

وی با بیان اینکه پیامبران رسالت داشتند انسان را نسبت به حقیقت وجودی خود آگاه کنند، گفت: انسان براساس فطرت خداگراست و پیامبران تنها این فطرت را متذکر می شدند لذا انسان نباید خودش را محدود به دنیا کند و اهداف پوچ مادی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهد، بلکه اهل معرفت به ماهیت ناچیز دنیا پی برده اند و خود را برای آخرت آماده کرده اند.

انتهای پیام

captcha