کنار گذاشتن افراد ناصالح از شاکله مداحان و هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3783171
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
آیت‌الله فلاحتی خواستار شد؛

کنار گذاشتن افراد ناصالح از شاکله مداحان و هیئت‌های مذهبی

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار کنار گذاشتن افراد ناصالح از شاکله مداحان و هیئت‌های مذهبی شد و بیان کرد: بستر فعالیت باید برای افراد مخلص فراهم شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، اول بهمن ماه در دیدار با رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی، اعضای کانون مداحان و مسئولان کانون های فرهنگی و تبلیغی استان، با اشاره به اینکه شعر و مداحی ریشه در تاریخ اسلام دارد، اظهار کرد: مداحان خدمتگزاران آستان معنوی دین هستند.
وی به دو نگاه سلبی و اثباتی در شعر و مداحی اشاره کرد و افزود: نگاه سلبی نسبت به شاعرانی بوده که بی بندوباری را در جامعه ترویج می کنند، اما شعری که مایه تکامل جامعه باشد مورد حمایت ائمه(ع) است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شعر، شاعری و مداحی اهل بیت(ع) یکی از ابزارهای ترویج اسلام است، تصریح کرد: شاعران دل سوخته و ولایتمدار به ترویج سیره اهل بیت(ع) می پردازند.

همیشه در نظام اسلامی باید جوشش مردمی وجود داشته باشد
آیت الله فلاحتی خواستار کنار گذاشتن افراد ناصالح از شاکله مداحان و هیئت های مذهبی شد و بیان کرد: بستر فعالیت باید برای افراد مخلص فراهم شود. همچنین فعالیت هیئت های مذهبی باید طوری باشد که موردپسند و تأیید مراجع تقلید قرار گیرد.
وی به برگزاری جلسه های متعدد مقام معظم رهبری با مداحان و شاعران اشاره کرد و متذکر شد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دوره بعثت عظیم انقلاب اسلامی این است که شعر، شاعری و مداحی باید در راستای تعالی انقلاب باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه اندیشه گرایش به اهل بیت(ع) مهم است، خاطرنشان کرد: امروز باید انقلاب را با دست، زبان، قلم و گفتار حمایت کنیم؛ لذا زمینه نام نیک از خود بر جای گذاشتن فراهم است.
آیت الله فلاحتی به بیشترین استفاده شهدا از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی رودخانه مواجی است که هر کسی بر خلاف این موج حرکت کند، شکست می خورد.
وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن اشاره کرد و افزود: همیشه در نظام اسلامی باید جوشش مردمی وجود داشته باشد.
امام جمعه رشت خواستار زدودن پیرایه ها از هیئت های مذهبی شد و عنوان کرد: مراجع تقلید به ویژه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای هیئت های مذهبی حجت هستند و این امر را باید در هیئت ها ترویج کنیم.
وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی و مداحان باید مردم را در صحنه نگه دارند، تصریح کرد: مداحی باید برای اهل بیت(ع) و شهیدان باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به بصیرت دهی مردم در مسیر نظام توسط مداحان اشاره کرد و گفت: می طلبد مرکزی برای رصد اشعار مداحان در کانون مداحان گیلان تشکیل شود.
آیت الله فلاحتی با تأکید بر لزوم پیوند مداحان با روحانیت، خاطرنشان کرد: پیشرفت کانون مداحان با پیوند با روحانیونی که دارای درک عمیق از دین هستند، تحقق پیدا می کند.

فعالیت 56 کانون فرهنگی و تبلیغی در گیلان
حجت الاسلام‌والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز، یادآور شد: سال 1385 شورای هیئت های مذهبی طبق دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی در استان تشکیل شده است.
وی به انسجام بخشی هیئت های مذهبی گیلان اشاره کرد و افزود: اعضای شورای هیئت های مذهبی در شهرستان ها 5 نفر و در شهرستان رشت 9 نفر است.
این کارشناس دینی با اشاره به فعالیت 56 کانون فرهنگی و تبلیغی در گیلان، بیان کرد: موسسه دعبل خزاعی در راستای پیگیری خدمات رفاهی و بیمه مداحان در استان تشکیل شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت نام تعداد دو هزار و 500 نفر از مداحان استان در سامانه طوبی خبر داد و تصریح کرد: تعداد 950 هیئت مذهبی گیلان در سامانه طوبی ثبت شدند.
یاری به درایت مقام معظم رهبری مبنی بر انسجام مداحان، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و یادآور شد: هدایت و نظارت بر فعالیت کانون های مداحان، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی و تبلیغی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام

captcha