کارگاه ایران امروز با حضور استادان 21 کشور جهان برگزار می‌شود/ برپایی هشتمین دوره شیعه‌شناسی
کد خبر: 3783967
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب؛

کارگاه ایران امروز با حضور استادان 21 کشور جهان برگزار می‌شود/ برپایی هشتمین دوره شیعه‌شناسی

گروه فرهنگی ــ مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب از برپایی کارگاه ایران امروز با حضور 41 نفر از استادان و محققان دانشگاه‌های غیرایرانی از 21 کشور خبر داد.

کارگاه ایران امروز با حضور استادان 21 کشور جهان برگزار می‌شود/ برپایی هشتمین دوره شیعه‌شناسیبه گزارش ایکنا، مهدی صالحی، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب امروز سوم بهمن در نشستی خبری گفت: بخش بین‌الملل یکی از فعال‌ترین بخش‌ها در میان دانشگاه ها است و تنها در طول هفت سال اخیر 400 هیئت غیرایرانی به این دانشگاه آمده و از آن بازید کرده‌اند که از جمله می توان به بازدید سراسقف واشنگتن، قائم مقام وزاری برخی کشورها مانند آلمان و ... اشاره کرد همچنین پروژه‌های مشترکی با ژاپن، المان و هند و ... داشته و داریم.

وی افزود: هفت دوره کوتاه مدت شیعه‌شناسی در دانشگاه برگزار شده و هشتیمن دوره نیز در اسفند ماه برگزار خواهدشد و در این دوره اخلاق شیعه، زیارت، حوزه و روحانیت، زنان و ...  آموزش داده خواهد شد.

صالحی اظهار کرد: مجموعا 128 نفر در این هفت دوره حضور داشتند که 30 درصد آسیای و مابقی از اروپا بوده‌اند و این دوره در سال دو بار انجام می شود همچنین  اولین دوره کوتاه مدت مطالعات زنان در اسلام و ایران از دیگر دوره‌هایی است که اسفندماه در دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی از برپایی کارگاه آشنایی با ایران امروز نیز با حضور 41 نفر از 21 کشور مانند آلمان، اتریش، سوئد، لستان، اندونزی، پاکستان، غنا، هند، چین، روسیه، ترکیه و ...  خبر داد و افزود:  چهار شهر قم، تهران، اصفهان و مشهد برای معرفی درنظرگرفته شده است و نهادهایی مانند شهرداری تهران و قم، شهرداری کاشان، اداره کل ارشاد استان‌های نامبرده و ... در برپایی این دوره همکاری دارند.

وی با بیان اینکه هتل‌ها در حدو دو و سه ستاره و گاهی مهمانسرا خواهدبود گفت: نیمی از دعوت شدگان بانوان هستند، و در حوزه علوم انسانی، الهیات، مدیریت شهری و اقتصاد و ... تحصیلات دارند.

وی با بیان اینکه این دوره از هفتم تا 17 بهمن ماه برگزار می‌شود بیان کرد: چهار کارگاه علمی اقوام، ادیان و فرهنگ ایرانی، جایگاه زنان در ایران و اسلام، هنر و تمدن ایرانی و اسلامی و آموزه ها و شعائر تشیع برای این افراد برگزار می‌شود و دیدار با یکی از مراجع تقلید، شهردار تهران، اصفهان، تولیت آستان قدس و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و ... از دیگر برنامه‌های آنان است.

انتهای پیام

captcha