تشکیل گروه سرود ٤٠ هزار نفری در كانون‌های مساجد کشور
کد خبر: 3784068
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

تشکیل گروه سرود ٤٠ هزار نفری در كانون‌های مساجد کشور

گروه فرهنگی ـ مديركل امور هنری ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از تشکیل گروه سرود ٤٠ هزار نفری به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبرداد.

تشکیل گروه سرود ٤٠ هزار نفری در كانون‌های مساجد کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، مجتبی ميرزايی، مديركل امور هنری ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در همایش گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان که پنج‌شنبه، چهارم بهمن در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: به‌مناسبت چهلمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی گروه سرود ٤٠ هزار نفری در كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تشكيل شده است.
وی افزود: گروه سرود كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم‌زمان با سالروز ورود تاريخي امام خمينی(ره) به كشور سرودهای انقلابی را در مساجد و مصلی‌ها و ميادين اجرا خواهند کرد.
ميرزايی با بیان این‌که ايجاد گروه‌های سرود و اجرای برنامه‌های انقلابی در آينده با قدرت بيشتری ادامه دارد، از همكاری دستگاه‌ها و نهادها جهت ايجاد و تقويت گروه‌های سرود كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تقدير و تشكر كرد.

فعال‌ترین و موفق‌ترین سرودها، سرودهای ملی و اقوام هستند

ناصر دولتشاهی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این همایش، با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تاسی از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی به‌وجود آمده‌اند، گفت: یکی‌از مسائل هنری در دوران انقلاب اسلامی سرود بوده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی های سرود، و این‌که آهنگ، شعر و محتوا سه رکن محور سرود هستند، به اهمیت محتوای سرود اشاره کرد و ادامه داد: محتوای سرود موفق باید مورد توافق همه اهالی یک ملت یا اکثریت ملت باشد.
دولتشاه با بیان این‌که فعال‌ترین و موفق‌ترین سرودها، سرودهای ملی و اقوام هستند، گفت: سرود موفق برخواسته از باورها، اعتقادات (مسائل مذهبی، مسائل اعتقادی) و آرمان‌ها و آرزوهای ملت است.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با بیان این‌که مردم ایران همواره به مساجد اهمیت زیادی می‌دهند، افزود: تاریخ معماری اسلام نشان می‌دهد مردم در دوره‌های مختلف تاریخی بهترین معماری را در مساجد داشته‌اند این در حالی‌است که مسجد در نزد مسلمانان فقط جای عبادت نبوده است، بلکه تمام امور مسلمین در مسجد برنامه‌ریزی، بحث و اجراء می‌شده است.

انتهای پیام

captcha