ساده‌زیستی، همسرداری و مادری حضرت زهرا(س) الگوی زندگی قرآنی است
کد خبر: 3784084
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
گرجیان:

ساده‌زیستی، همسرداری و مادری حضرت زهرا(س) الگوی زندگی قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع با بیان اینکه ما با سبک زندگی امام علی(ع) و فاطمه(س) فاصله زیادی داریم گفت: سبک زندگی فاطمه در ساده‌زیستی که عمده ما در خلاف آن حرکت می‌کنیم و در عرصه عبادت و دفاع از ولایت و مکتب اهل بیت(ع) و ... برای همه ما الگوست.

ساده‌زیستی، همسرداری و مادری حضرت زهرا(س) الگوی زندگی قرآنی استبه گزارش ایکنا از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجیان، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) امروز چهارم بهمن در گردهمایی مربیان و استادان سبک زندگی قرآنی در قم با تسلیت ایام فاطمیه و با بیان اینکه از امام علی(ع) در مورد لیلة مبارکه سؤال شد و ایشان فرمودند الیلة، فاطمه گفت: روایتی از پیامبر نقل شده است که هر کسی که فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من است و هر کسی بغض به او داشته باشد جایگاهش در جهنم است.

وی با بیان اینکه ما با سبک زندگی امام علی(ع) و فاطمه(س) فاصله زیادی داریم بیان کرد: در روایات آمده که هر مقدار سعه وجودی و نورانیت انسان بیشتر باشد صراط او هم وسیعتر خواهد بود همچنین در روایت دیگر است که مومن وقتی از روی پل صراط عبور می‌کند به سرعت برق جهنده است ولی وضعیت کافر و منافق این طور نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه صراط چیزی جز زندگی اینجایی نیست بیان کرد: در دنیاست که ما مشخص می‌کنیم که صراطمان در قیامت چگونه است.

گرجیان با بیان اینکه سبک زندگی فاطمه در ساده‌زیستی که عمده ما در خلاف آن حرکت می‌کنیم و در عرصه عبادت و دفاع از ولایت و مکتب اهل بیت(ع) و ... برای همه ما الگوست تصریح کرد:  ایشان الگوی تمام عیار یک همسر برای یک زن مومن در فراهم نکردن پریشانی برای خانواده و همسر و قله بشریت در عرصه زندگی است و فاطمه تکیه گاه پدر و شوهر بود.

گرجیان با بیان اینکه انسان کامل، آینه تمام نمای جمال الهی است با اشاره به اسوه بودن پیامبر(ص) و اینکه این اسوه معدل برای همه اسماء الهی است افزود: خداوند آنقدر دور است که هیچ چشمی یارای دیدن او نیست و آنقدر نزدیک است که خطورات ذهنی و قلبی همه را می خواند و می بیند.

استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به تدوین بسته فرهنگی در زمینه سبک قرآنی در چهار جلد گفت: نویسندگان این مجموعه تعهد شرعی کردند که حتی نقطه‌ای را بدون وضو ننویسند.

گرجیان با بیان اینکه ما الگویی به نام نبی گرامی و قرآن داریم و این دو یکی هستند ادامه داد: این قرآن مدون و آن یک مکون است و اگر پیامبر را در یک کتاب جمع کنند قرآن و اگر قرآن را به شکل انسان مجسم کنیم وجود گرامی پیامبر است.

گرجیان با اشاره به تالیف چهار جلد کتاب در مورد سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: جلد اول در مورد ارتباط انسان با خدا در سبک زندگی قرآنی، جلد دوم، ارتباط انسان با قرآن و اهل بیت(ع)، جلد سوم، ارتباط انسان با انسان و جلد چهارم رابطه انسان با جهان هستی است.

انتهای پیام

captcha