اختصاص بخش ویژه اوتیسمی‌ها در مدارس قرآنی الجزایر
کد خبر: 3784942
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
یک مقام مسئول خواستار شد؛

اختصاص بخش ویژه اوتیسمی‌ها در مدارس قرآنی الجزایر

گروه بین‌الملل ـ نائب رئیس شورای استانی الجزیره، پایتخت الجزایر بر ضرورت اختصاص بخش‌هایی در مدارس قرآنی برای کودکان معلول و دارای نیازهای خاص و بیماران اوتیسمي تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «el-massa»؛ فریده جبالی، نائب رئیس شورای استانی الجزیره از عبدالقادر زوخ، فرماندار این شهر خواست که برای اختصاص بخش‌هایی در مدارس قرآنی به کودکان معلول و دارای نیازهای خاص و یا کودکانی که از بیماری اوتیسم رنج می‌برند، تلاش کند.
 
وی با اشاره به سازگاری کودکان معلول و اوتیسمی با کودکان عادی در مدارس قرآنی گفت: تخصیص بخش‌هایی در مسجد اعظم یا دیگر مساجد استان الجزیره برای این قشر از جامعه نیز ضروری است.
 
فریده جبالی همچنین بر تصویب قوانینی ثابت برای تعیین کارکرد مدارس قرآنی تأکید کرد و گفت: شورای استانی بر سازماندهی و تسهیل کار مدارس قرآنی مشتاق است و در این راستا 50 شغل دائمی برای داوطلبان زن و مرد کار در مدارس قرآنی الجزیره فراهم شده است.
 
جبالی ضمن اشاره به نقش مهم مدارس قرآنی در آموزش کودکان، بر لزوم آموزش کودکان در مدارس قرآنی پیش از رفتن به مدرسه تأکید کرد.
 
وی گفت: این مدارس همچنین دارای مشکلاتی از جمله مشکل حقوق داوطلبان، عدم وجود میز، صندلی و تخته سیاه‌ مناسب، وسایل گرمایشی، کتاب و نسخه‌های قرآن است.
 
انتهای پیام
captcha