«معیشت» اولویت اول مسئولان باشد
کد خبر: 3786106
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

«معیشت» اولویت اول مسئولان باشد

گروه اجتماعی - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه استان در رابطه با معیشت بودجه ای چشمگیر نبوده است، ابراز کرد: معیشت حرف اول را در کشور می زند و باید اولویت اول مسئولین باشد.

معیشت اولویت اول مسئولان باشدبه گزارش ایکنا از همدان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی امشب 10 بهمن ماه در نشست خبری خود بیان کرد: امریکا و اسراییل برای زمین زدن مردم ایران از تمام راهکارها استفاده کردند اما به نتیجه نرسیدند، از فتنه ها گرفته تا کودتاها و ... که هیچ یک جواب نداد.

وی افزود: امروز با کارشناسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که بر اقتصاد مردم فشار وارد کنند.

خجسته ابراز کرد: طبق گفته رئیس بانک مرکزی قرار بود دلار به 10 هزار تومان برسد و سپس 20 هزار تومان اما دوباره برگردانده شد به 10 هزار تومان. امروز بحث اول کشور ما مسئله معیشت است که این معضل یک امتحان است، معیشت مردم متناسب با تورم تغییر می کند حقوق کارمندان را 20 درصد اضافه کردند اما آیا تورم 20 درصد است؟

خجسته با بیان اینکه بودجه استان در رابطه با معیشت بودجه ای چشمگیر نبوده است، ابراز کرد: معیشت حرف اول را در کشور می زند و باید اولویت اول مسئولین باشد و از تحریم ها باید عبور کرد.

وی با اشاره به وجود فرار مالیاتی در کشور بیان کرد: برخی افراد که در مسئولیتهای مهم هستند از دادن مالیات شانه خالی می کنند، این افراد شناسایی شده اند که این مبالغ می تواند در معیشت مردم وارد شود و کمک کننده باشد.

خجسته با اشاره به اینکه 75 درصد اقتصاد کشور در گمرک است، ابراز کرد: با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد ارزش اموال مازاد دولت 11 برابر نقدینگی است که این ارزش مازاد باید شناسایی شده و تعیین تکلیف شود همانطور که با مفسدان اقتصادی همچون سلطان سکه، شکر و کاغذ برخورد شد و باید برخورد شود. چرا فردی تروریست مانند عبدالمالک ریگی دستگیر می شود اما با افرادی که فوج فوج گوسفند و دام را به خارج از کشور صادر می کنند برخود نمی شود؟

وی با بیان اینکه اگر در خصوص معیشت مردم کسی قصور کند خیانت کرده است، یادآور شد: روزانه 50 هزار دام وارد کشور می شود، در صورتیکه کشور ما خود دارای دام باکیفیت است و این دام ها با کیلویی 150 هزارتومان خارج می شود.

خجسته با اشاره به ترخیص 34 هزار خودرو با ثبت سفارش غیرقانونی در گمرک، توضیح داد: 4 خانواده در واردات خودرو دست داشتند که یکی از این خانواده ها که در وارد کردن  125 هزار خودرو خارجی دست داشت، با پیگیری های انجام شده محاکمه شد.

وی با بیان اینکه قدرت برای انجام کارهای اقتصادی نیست بلکه برای پیگیری امور مردم است، ابراز کرد: قانون احزاب در مجلس تصویب شد که اگر احزاب جایگاه خود را پیدا کنند کشور با برنامه بهتر اداره می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد: دست مفسدان اقتصادی باید رو شود همانطور که در حدیث معصوم داریم مفسد اقتصادی را باید در شهر چرخاند تا رسوا شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه مردم و رهبری مبارزه با تبعیض و فساد اقتصادی است، تصریح کرد: فساد اقتصادی به تعبیر رهبری اژدهای 7 سر است، امروز وقتی گفته می شود مبارزه با فساد اقتصادی منظور ایجاد شغل است.

خجسته با اشاره به درخواست یکی از خبرنگاران حاضر در نشست در خصوص شفاف سازی رای نمایندگان، اعلام کرد: ابایی از قرار دادن رای خود در منظر عموم مردم ندارم و رای های خود را شفاف بیان می کنم.

وی در خصوص fatf گفت: قرار نیست اطلاعات خود را در اختیار امریکا و اسراییل قرار دهیم وقتی در برجام موضع غربی ها مشخص شد پیوستن به fatf  کار اشتباهی است.

وی هم چنین از استیضاح یک وزیر در آینده خبر داد و گفت: افرادی که در پشت پرده مافیای قاچاق هستند بسیار قدرتمند کار می کنند به راحتی افرادی را که سد راه شوند حذف می کنند.

سامانه جامع گمرک طرحی است که توانست در مقابل واردات خودرو بایستد. 50 تا 60 درصد قاچاق در گمرک جلوگیری شد.

30 دستگاه نظارتی وضعیت مدیران را نطارت می کنند و شفاف سازی آرای نمایندگان باید انجام شود به طوریکه عملکرد نمایندگان در اتاق شیشه ای شفاف باشد.

انتهای پیام

captcha