افتتاح ۵۰۷ طرح توسط کمیته امداد لرستان در دهه فجر
کد خبر: 3786205
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

افتتاح ۵۰۷ طرح توسط کمیته امداد لرستان در دهه فجر

گروه اجتماعی ـ مدیر کل کمیته امداد لرستان با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغال مددجویان در ایام دهه فجر، گفت: ۵۰۷ طرح عمرانی و اشتغال با هزینه ۱۰۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 507 طرح توسط کمیته امداد لرستان در ایام دهه فجربه گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، پنج‌شنبه، یازدهم بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این نهاد در دهه فجر، اظهار کرد: 507 طرح عمرانی کمیته امداد لرستان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که از این تعداد طرح  393 طرح مربوط به اشتغال مددجویان با هزینه 80 میلیارد ریال و 114 طرح عمرانی ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی است، گفت: طرح‌های اشتغال از محل منابع بانکی تبصره 16 به‌صورت قرض‌الحسنه و در زمینه دامپروری، صنایع دستی، کشاورزی، خدمات فنی و حمل و نقل است.

محمدی‌فارسانی به واحدهای مسکونی ساخته شده برای مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: در دهه فجر 114 خانوار صاحب مسکن می‌شوند که از این تعداد 65 مسکن شهری و 49 مسکن در مناطق روستایی استاندارد با استفاده از تسهیلات بانکی، مشارکت مددجو و کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان به برنامه‌های حمایتی این نهاد در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: اهدا شش میلیارد ریال کمک به مناطق محروم با ضریب 9 توسط کمیته امداد جهت تامین لوازم ضروری منزل، سرکشی از ایتام و بیماران زمین‌گیر مناطق محروم، اهدا 500 کمک هزینه  جهیزیه به نوعروسان به مبلغ 20 میلیارد ریال، همایش بزرگ بانوان فاطمی و تجلیل از زنان موفق، ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان توسط وکلای نیکوکار، توزیع بسته‌های حمایتی ازجمله برنامه اجرایی حمایتی در طول دهه فجر توسط مجموعه امداد است.

وی به برنامه‌های فرهنگی این نهاد در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: اجرای 500 برنامه فرهنگی طرح «فلاح» به‌مناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر با رویکرد تشریح دستاوردهای انقلاب در خانه مددجویان متقاضی با حضور کارشناسان و روحانیون این طرح برگزار می‌شود.

محمدی‌فارسانی به سایر برنامه‌های فرهنگی این نهاد اشاره کرد و گفت: اعزام مددجویان به سفر زیارتی، برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقه کتاب‌خوانی، نشست بصیرتی و بیان دستاوردهای انقلاب ویژه خانواده‌های امداد از دیگر برنامه‌های این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به برنامه‌های عمومی کمیته امداد در ایام دهه فجر، ادامه داد: تجلیل از خیرین مؤسسات نیکوکاری، دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب  غبارروبی مزار شهدا، حضور مقتدرانه دوشاوش سایر مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن از دیگر برنامه.های کمیته امداد در دهه فجر خواهد بود.

انتهای پیام

captcha