افتتاح ۱۴۲ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در قوچان
کد خبر: 3786962
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

افتتاح ۱۴۲ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در قوچان

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار قوچان از افتتاح ۱۴۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۶۶ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلانی خبر داد.

افتتاح ۱۴۲ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در قوچانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی رجائی‌نیا، فرماندار قوچان، صبح امروز، 14 بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران کاروان رسانه انقلاب در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: امروز در این مقطع زمانی که دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی و اقتصادی جنگ رسانه ای را آغاز کرده، بر همین اساس می‌طلبد تا رسانه‌ها دستاوردهای انقلاب را به گوش مردم برسانند.
وی افزود: البته معرفی دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف نیازمند زمان بسیاری است. در حوزه ملی قبل از انقلاب ما وابسته به کشورهای استکباری بودیم اما به برکت انقلاب اسلامی امروز یک کشور مستقل هستیم که در سیاست‌هایمان به استقلال رسیده‌ایم.
فرماندار قوچان تصریح کرد: امنیت امروز ما در مرزهای کشور یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است نه تنها امنیت در کشور بلکه امنیت‌ساز در منطقه هستیم.
وی ادامه داد: امروز برخی از کشورهای داعیه امنیت حتی در ایجاد امنیت داخلی کشور خود مانده‌اند اما کشور ما در این حوزه به استقلال رسیده است.
رجائی‌نیا بیان کرد: بعد از ترورهای اول انقلاب و پشت سر گذاشتن هشت سال جنگ تحمیلی با وجود تحریم‌ها جوانان و متخصصان ما تسلیم دشمن نشده و با عزم جدی‌تر در راستای اعتلای انقلاب اسلامی پیش می‌روند.
فرماندار قوچان اظهار کرد: در موضوع دموکراسی قبل از انقلاب ما یکی دوتا انتخابات فرمایشی داشتیم اما امروز از سطح روستایی تا ملی مردم مسئولان را در فضایی سالم و آزاد انتخاب می‌کنند.
وی افزود: تنها محصول صادراتی قبل از انقلاب نفت بود اما امروز ما در بخش‌های مختلف به خودکفایی رسیده و به عنوان صادر کننده در جهان شناخته می‌شویم.
رجائی‌نیا تصریح کرد: در حوزه انرژی هسته‌ای، صنایع دفاعی، موشکی، فناوری نانو، طرح‌های دانش‌بنیان به ظرفیت‌های خوبی در کشور رسیده‌ایم و جزء کشورهای برتر در این حوزه‌ها هستیم که در گذشته مصداق آن را نداشتیم.
فرماندار قوچان اظهار کرد: امروز همه جهان ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند می‌شناسند. اگر امروز می‌بینیم بسیاری از کشورها مسیرشان را از آمریکا جدا کرده‌اند و با ایرانی همراهی می‌کنند علتش این است که جای سیلی ایران بر آمریکا را دیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما ثمره خون بسیاری از شهدا است، گفت: ضربه‌ها دشمنان به انقلاب همچنان ادامه دارد و همواره به دنبال مشکل‌آفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست.
فرماندار قوچان با بیان اینکه امروز نیازمند مدیریت و اطلاع‌رسانی جهادی هستیم خاطرنشان کرد: اقدامات مسئولان باید به گوش مردم برسد، بر همین اساس رسانه‌ها باید رسانه‌های جهان را تسخیر کنند.
وی یکی از دستاوردهای انقلاب را توجه به مناطق محروم و روستایی برشمرد و گفت: خدمات قبل از انقلاب محدود به برخی از مناطق شهری بود اما امروز عزم نظام و همه دولت‌ها انتقال امکانات به دورترین نقاط کشور و مناطق محروم است.
رجائی‌نیا با اشاره به اینکه در سطح شهرستان قوچان تنها سه سالن ورزشی داشتیم، افزود: در چهل سالگی انقلاب 80 فضای ورزشی به مساحت 7/5 هکتار داریم و با توجه به ایجاد ساختارها حدود 4000 ورزشکار سازمان یافته امروز در سطح شهرستان هستند.
فرماندار قوچان عنوان کرد: قبل از انقلاب قوچان فاقد حوزه آموزش عالی بود. اما امروز 10مرکز آموزش عالی در رشته‌های مختلف در قوچان وجود دارد.
وی بیان کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 142 پروژه عمرانی به مبلغی بالغ بر 566 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
رجائی‌نیا تصریح کرد: در ایام دهه فجر 21 پروژه عمرانی با اعتبار 199 میلیارد و 25 میلیون ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.
فرماندار قوچان بیان کرد: 45 درصد پروژه‌های عمرانی در حوزه اقتصادی با رویکرد اشتغالزایی و کارآفرینی است و مابقی پروژه‌ها زیرساختی و در حوزه خدمات‌رسانی است.
وی گفت: در سال 97 بیش از 23 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ویژه روستائیان و عشایر پرداخت شده که قوچان رتبه سوم را در پرداخت دارد.
رجائی نیا ابراز کرد: مهمترین طرح‌هایی که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، طرح توسعه فرآورده‌های لبنی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد است. گازرسانی به 30 روستا، تقویت شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی و... از دیگر پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha