۹ برابر شدن اعضای سازمان تأمین اجتماعی در کرمان پس از انقلاب
کد خبر: 3786964
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

۹ برابر شدن اعضای سازمان تأمین اجتماعی در کرمان پس از انقلاب

گروه اجتماعی ــ مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در سال ۵۷، تنها ۵۱ هزار نفر در استان کرمان عضو سازمان تامین اجتماعی بوده‌اند، افزود: این آمار اکنون به ۴۶۵ هزار نفر رسیده، ارائه خدمات در استان کرمان نیز با پنج واحد انجام می‌شد که امروزه به ۵۳ واحد افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی حسینی، مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان دیروز یکشنبه، 14 بهمن در نشست خبری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را در خود جای داده است، گفت: 42 درصد مردم کرمان نیز به سازمان تامین اجتماعی پیوسته‌اند.
وی با پرداختن به این موضوع که در سال 57، تنها 51 هزار نفر در استان کرمان عضو سازمان تامین اجتماعی بوده‌اند، افزود: این آمار اکنون به 465 هزار نفر رسیده است، ارائه خدمات در استان کرمان نیز با پنج واحد انجام می‌شد که امروزه به 53 واحد افزایش یافته است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان جمعیت تحت پوشش بیمه اجباری قبل از انقلاب را 158 هزار نفر (13 درصد) بیان کرد و گفت: امروز یک‌ میلیون و 440 هزار نفر که 45 درصد جمعیت را شکل می‌دهند، عضو اجباری بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی بازنشستگان استان کرمان را 52 هزار نفر عنوان و با بیان اینکه این میزان نسبت به سال 96، 6 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: بیمه‌های توافقی 2 هزار و 609، بیمه‌های بیکاری 3 هزار و 397 نفر، خادمان مساجد یک میلیون و 709 نفر، مستمری‌بگیران فوت شده 55 هزار و 124 نفر، عضو تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کرمان با بیان اینکه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارسال کد #241* از سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند، تصریح کرد: زنان دارای 55 سال سن و 20 سال سابقه کار می‌توانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند، اگر کمتر از این میزان باشد می‌توانند با چند روز حقوق از این مزایا بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

captcha