‌ما برای دین و انقلاب چه کرده‌ایم/ اولویت‌ها را دریابیم
کد خبر: 3787669
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

‌ما برای دین و انقلاب چه کرده‌ایم/ اولویت‌ها را دریابیم

گروه اجتماعی ــ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز باید ببینیم چه موضوع و نکته‌ایی اولویت دارد؟ ابتدا باید این امر را تشخیص دهیم و زمانمان را صرف این اولویت کنیم. فرصت دنیا برای همه ما تمام‌شدنی است و روزی دنیا و همه فرصت‌هایمان از دست خواهد رفت پس تا فرصت باقی است باید کاری بکنیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اولین نشست جبهه بانوان انقلاب قرآنی با حضور جمعی از فعالان اجتماعی، فرهنگی، دانشجویان و بسیجیان به میزبانی هیئت رزمندگان عصر روز گذشته، 15 بهمن‌ماه در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

هدف از این نشست سیاسی ـ مذهبی ایجاد تشکیلات منسجم و پیدان کردن حامیان فعال در این عرصه بود تا اهداف خود را مشخص کنند و در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت به این اهداف خود برسند.

اولویت‌بندی ویژگی انسان نخبه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌حسین موسوی، استاد حوزه و دانشگاه سخنران جلسه بود که در ابتدای سخنان خود با بیان روایتی از امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «هرکس به کارهای غیر‌مهم بپردازد کارهای مهم را از دست خواهد داد» با توجه به این حدیث یکی از ویژگی‌های انسان‌های نخبه را در‌می‌یابیم. انسان‌ نخبه می‌تواند تشخیص دهد که چه کند و کارهایش را اولویت‌بندی می‌کند. در برخی از شرایط ممکن است که حتی پای تفسیر قرآن و یا بسیاری از کارهای فرهنگی دیگر اولویت نداشته باشد.

این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) ادامه داد: به طور مثال؛ ‌امام حسین(ع) حج را نیمه‌کاره گذاشت و به سمت کوفه حرکت اما بسیاری از مسلمانان نادان با ایشان همراه نشدند و گفتند می‌خواهیم فریضه حج را به اتمام برسانیم و از حلاوت حج بهرمند شویم و امام از همین اتفاق فهمید که جنگ آغاز شده است و برای اینکه حج ماندگار شود باید مبارزه را از همین جا شروع کند. متوجه شد که اگر در مقابل ظلم کوتاه بیایید ظلم بر او حاکم می‌شود.

 استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز باید ببینیم چه موضوع و نکته‌ایی اولویت دارد؟ ابتدا باید این امر را تشخیص دهیم و زمانمان را صرف این اولویت کنیم. فرصت دنیا برای همه ما تمام‌شدنی است و روزی دنیا و همه فرصت‌هایمان از دست خواهد رفت پس تا فرصت باقی است باید کاری بکنیم.

شهدا فرصت شناس بودند
وی ادامه داد: شهدا فرصت شناس بودند اولویت اول را پیدا کردند و برایش از جانشان هم گذشتند به همین دلیل است که امروز بعد از گذشت 30 سال هنوز برایشان مجالس با شکوه می‌گیرند. شهدا جاذبه دارند زیراکه فهمیدند باید چه کنند و بهترین تصمیم را در آن لحظه گرفتند لذا امام(ره) در این باره می‌فرماید: خون شهدای ما در امتداد خون شهدای کربلاست.

‌تنها کشوری که بر اساس فقه اهل بیت(ع) اداره می‌شود
فعال فرهنگی جبهه انقلاب اظهار کرد: امروز انقلاب ما چهل ساله شده است و از میان 198 کشور در کل دنیا تنها کشوری است که بر اساس فقه اهل بیت(ع) مدیریت می‌شود به همین دلیل چهل سال است که دشمنان حضرت زهرا(س) و اولادش با ما دشمن شده‌اند. از سال 59 جنگ نظامی را علیه ما آغاز کردند اما موفق نشدند و بعد به سمت جنگ فرهنگی رفتند تا مادران جامعه ما را آلوده کنند زیراکه فهمیده بودند اگر مادر فاسد شود قطعاً نمی‌تواند فرزندی مانند حسین فهمیده تربیت کند و متآسفانه کمی در این زمینه موفق شدند.

‌موسوی بیان کرد: دشمن می‌خواست فتح قلوب و عقول کند اما این عمل زمان زیادی لازم داشت و در همین فرصت شیعه پیشرفت کرد. جمعیت عظیمی از شیعیان در نیجریه به‌وجود آمد، حزب‌الله لبنان فعال‌تر شد، در پاکستان گروه زینبیون راه‎‌اندازی شد و 30 هزار نفر در شهر پاراچنار کشور پاکستان شیعه شدند و از رهبر ما تقلید می‌کنند که این‌ها همه از برکات اسلام و انقلاب اسلامی است. اما از زمانی  که امام(ره) مانع ورود آمریکا به ایران شد تا‌کنون چهل سال گذشته است و این دولت غربی دشمن ما شد زیراکه ما ‌مقابل ظلم کوتاه نیامدیم و اجازه رواج ظلم در ایران را ندادیم.

دشمنی آمریکا به اوج خود رسیده است
وی گفت: دشمنی این دولت با ایران به اوج خود رسید و تحریم‌های اقتصادی نیز به آن اضافه شده است. دشمن با نفوذ در دستگاه‌های دولتی ما و آغاز جنگ روانی و شایعه‌پراکنی روان ما را هدف قرار داده است. امروز اقتصاد مقاومتی در اولویت است و خرید اجناس خارجی خیانت به خون شهدا است.

استاد حوزه اظهار کرد: اما نگران آینده نباشید. زیراکه ما برای انقلابمان بسیار هزینه کرده‌ایم و خون‌های زیادی داده‌ایم و اکنون نیز با قدرت ایستاده‌ایم. خدا ‌حافظ دین است، اما نکته اینجاست که من و تو برای دین و انقلاب چه کرده‌ایم؟

موسوی بیان کرد: حالا که جوان هستیم باید به میدان بیاییم و اگر کاری از دستمان بر‌می‌آیید انجام دهیم. تا کی تماشاگر باشیم و از دسترنج دیگران استفاده کنیم؟ بیایید دست به دست هم دهیم و برای انقلابمان کاری بکنیم. اما باید درنظر داشته باشیم که اگر می‌خواهیم کار بزرگ و اثر‌گذاری انجام دهیم باید کار جمعی انجام دهیم زیراکه روح اسلام با کارهای جمعی سازگار است و این امر در احکام و قرآن نیز مشهود است زیرا که به نماز جماعت بیشتر از نماز فرادی تأکید شده است. 

انتهای پیام

captcha