شرایط ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه خراسان
کد خبر: 3787744
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

شرایط ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه خراسان

گروه فرهنگی ــ کارشناس آموزش سطح یک حوزه علمیه خراسان رضوی به تشریح شرایط پذیرش و ثبت‌نام حوزه‌های علمیه در خراسان پرداخت.

شرایط  ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه خراسانمحمد معصومی، کارشناس آموزش سطح یک حوزه علمیه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص شرایط پذیرش متقاضیان ثبت نام در حوزه علمیه گفت: تعداد خانم ها و آقایان برای ثبت نام محدودیتی ندارد اما برای پذیرش قطعی با توجه به شرایط قبولی، تعداد محدودی پذیرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: ثبت نام حوزه از 15 بهمن آغاز شده و تا 31 فروردین ماه سال 98 ادامه خواهد داشت. متقاضیان برای انجام مراحل پذیرش در حوزه باید دارای شرایطی از جمله التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه، برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری سلامت، توانایی جسمی و سلامت روانی، متعهد شدن به مقررات حوزه علمیه خراسان و... باشند.

کارشناس آموزش سطح یک حوزه علمیه خراسان رضوی مطرح کرد: بعد از پذیرش تعدادی متقاضی در حوزه و گذراندن دوره ها، برای پذیرش قطعی افراد آزمون و سپس مصاحبه ای انجم می شود. قبولی در آزمون و مصاحبه برای همه متقاضیان ضروری بوده اما تعدادی از متقاضیان از آزمون معاف بوده و فقط ملزم به انجام مصاحبه هستند.

معصومی بیان کرد: حافظان کل قرآن کریم و متقاضیانی که معدل مقطع سیکل آنان بالای 18، معدل دیپلم آنان بالای 17 و معدل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آنان بالای 12 باشد، نیازی به کسب نمره قبولی در آزمون ندارند و فقط با قبولی در مصاحبه مجاز به شرکت در مدارس مشخص و تحصیل در حوزه های علمیه می شوند.

وی افزود: این نهاد مقدس و دیرپای هزار و چند سال است که در پاسخ به نیاز های دینی و معنوی جامعه اسلامی همت گمارده و در مناطقی چون نجف، کربلا، سامرا، قم، مشهد و ... به تربیت عالمان دینی از میان استعدادهای مشتاق و انگیزه مند پرداخته‌اند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.hozehkh.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل شکراللهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۱۳
0
0
من می خواهمه بیام حوزه علمیه
captcha