ثبت‌نام ٤٨٠٠ نفر کردستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3788209
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

ثبت‌نام ٤٨٠٠ نفر کردستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ثبت‌نام ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون ۹ اسفند همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ظهر امروز، 17 بهمن‌ماه در کمیته برنامه‌ریزی آزمون سراسری قرآن و عترت در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: ثبت‌نام در هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ۱۰ دی ماه آغاز و تا ۱۲ بهمن‌ماه جاری ادامه داشت.
وی با بیان اینکه این آزمون با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، افزود: با پایان مهلت ثبت‌نام در این آزمون بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ نفر از علاقه مندان به کلام وحی در ۱۸ رشته قرانی ثبت‌نام کردند.
گلباغی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۸۸۵ نفر در شهرستان سنندج، ۸۷۹ نفر در کامیاران، ۵۵۱ در سقز، ۴۸۲ در بیجار، ۲۲۸ نفر در بانه، ۱۲۰ نفر در دیواندره، ۱۱۶ نفر در دهگلان، ۱۰۳ نفر در قروه، ۸۵ نفر در مریوان و ۵ نفر در سروآباد برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه ثبت نام در رشته‌های گروه الکترونیک همچنان ادامه دارد، بیان کرد: ثبت نام در رشته های روانخوانی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(واژه‌های آسمانی) و سبک زندگی و سیره معصومین تا ۳۰ بهمن ادامه دارد و از طریق سامانه‌های حامیم، نورالمجتبی و واژه‌های آسمانی در تاریخ اول و دوم اسفند به صورت مجازی برگزار می‌شود.
سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به رشته‌های این آزمون اشاره کرد و افزود: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.
وی زمان برگزاری این آزمون ٩ اسفندماه سال جاری در استان‌های سراسر کشور اعلام و عنوان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به‌عنوان یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار، در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور است.
گلباغی یادآور شد: آزمون کتبی در تمامی شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل ٣٠ نفر باشد، برگزار می‌شود و فهرست نهایی آن همزمان با تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون بر روی پایگاه اینترنتی ثبت‌نام قابل مشاهده است.
انتهای پیام

captcha