فرهنگ عاشورا، تمدن ساز است
کد خبر: 3788440
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

فرهنگ عاشورا، تمدن ساز است

گروه فرهنگی- رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ عاشورا را تمدن ساز دانست و افزود: سوگواره ملی و بین‌المللی مهر محرم، ترکیبی از هنر و تکنولوژی است که موجب ماندگاری در تاریخ می‌شود.

فرهنگ عاشورا، تمدن ساز است

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا بهمنی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته 17 بهمن  در مراسم اختتامیه سوگواره عکس مهر محرم در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان  با بیان اینکه فرهنگ عاشورا تمدن سازاست اظهار کرد: مهمترین ویژگیهای این سوگواره مردمی بودن، ابراز علاقه به امام حسین از طریق هنر و استفاده از تکنولوژی است.

وی ادامه داد: تلفیق هنر با تکنولوژی ماندگاری اثر را به دنبال دارد که در این راستا کار برای امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ حسینی، فعالیتی پربرکت است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به کرامت انسانی از اثرات فرهنگ عاشورا است اذعان کرد: عاشورا فرهنگی تمدن ساز بوده و باید این فرهنگ توسعه و تقویت شود.

بهمنی نهضت عاشورا را منشاء تحولات تمدنی برشمرد و متذکر شد: این امر در موضوعات مختلف مانند بحث معرفتی و توحید محوری نهضت عاشورا بسیار مهم است و توحید محوری در فرهنگ عاشورا امری برجسته است.

وی افزود: اربعین حسینی نماد حرکت عظیم  عاشوراست زیرا اربعین حسینی همه ساله موجی را در دنیا ایجاد می‌کند که بیانگر یک تمدن بشری است و این امر نویدی برای جهانگیر شدن دین اسلام است.

گفتنی است در مراسم اختتامیه این سوگواره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی برگزار شد ٤٤ تن از برترین‌های این سوگواره در بخش‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند که برای این دوره از سوگواره مهر محرم ١٢ هزار اثر به دبیرخانه آن ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha