رقابت ۱۴۰۰ کردستانی در جشنواره قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3788655
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

رقابت ۱۴۰۰ کردستانی در جشنواره قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از شرکت هزار و ۴۰۰ کردستانی در مرحله شهرستانی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان امروز، 19 بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات مُدهامتان اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در راستای نشر، ترویج معارف قرآنی، استفاده از ابرازهای فرهنگی - هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» را برگزار می‌کند.
وی از ثبت‌نام هزار و 400 نفر در استان در مرحله شهرستانی این مسابقات خبر داد و افزود: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، مرحله شهرستانی مسابقات مُدهامتان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد.
گلباغی با اشاره به شرکت 250 نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان در سنندج عنوان کرد: امروز شاهد برگزاری این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا ۱۶ سال بودیم.
وی با اشاره به اهداف مسابقات قرآنی مُدهامتان اعلام کرد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» است.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کردستان، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخشی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» ذکر کرد.
وی، زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات را 20 بهمن ماه تا 15 اسفندماه اعلام کرد و افزود: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری این مسابقات راه می‌یابند.
گلباغی یادآور شد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» به میزبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha