راهیابی خرم‎آباد به مرحله نهایی انتخاب «پایتخت کتاب ایران»
کد خبر: 3789683
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

راهیابی خرم‎آباد به مرحله نهایی انتخاب «پایتخت کتاب ایران»

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد گفت: خرم‌آباد به همراه نوزده شهر دیگر کشور به مرحله نهایی انتخاب پنجمین «پایتخت کتاب ایران» راه یافت.

راهیابی خرم‎آباد به مرحله نهایی انتخاب پنجمین «پایتخت کتاب ایران»به گزارش ایکنا از لرستان، شاهین احمدی، رئیس سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری خرم‌آباد سه‌شنبه، بیست و سوم بهمن در جمع خبرنگاران در رابطه‌ با اقدامات انجام‌گرفته در راستای تبدیل خرم‎آباد به پایتخت کتاب ایران، گفت: خرم‌آباد به همراه نوزده شهر دیگر به مرحله نهایی انتخاب پنجمین «پایتخت کتاب ایران» راه یافت.
وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی آثار ارسالی، افزود: در پنجمین دوره این برنامه سراسری ۱۷۲ شهر کشور آثار خود را به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال کردند که هیئت داوران پس‌ از سه مرحله داوری، تنها ۲۰ شهر را به‌عنوان شهرهای راهیافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب پایتخت کتاب ایران برگزیدند.
احمدی اضافه کرد: با ایجاد دبیرخانه دائمی این طرح در شهرداری طرح‌های فراوانی از سوی متولیان فرهنگی و کنشگران عرصه کتاب و کتابخوانی به این دبیرخانه ارسال شد که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد زیادی از این ایده‌ها جمع‌بندی و در قالب یک مجلد در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد که با انتخاب خرم‌آباد به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، پایه و اساسی خوبی برای جهش چشم‌گیری در مسیر توسعه فرهنگی این شهر و دیار ایجاد شود.

انتهای پیام

captcha