راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را مأیوس کرد
کد خبر: 3790239
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را مأیوس کرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در این چله انقلاب اسلامی بهترین رویدادی که رخ داد همین راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. این راهپیمایی هم دشمن را مأیوس کرد و هم تحلیل‌های او را بهم ریخت.

راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مایوس کردبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، پس از دعوت مردم به تقوی الهی به تفسیر آیه ۴۶سوره انبیاء پرداخت و بیان کرد: این آیه وضعیت کسانی که برابر انبیاء ایستاده‌اند را بیان می‌کند. برخی از مخالفان بر طبل خود می‌کوبند و از بدی و مخالفت کوتاه نمی‌آیند مگر اینکه عذاب الهی را ببینند.

وی ادامه داد: متحول شدن زمانی که عذاب نازل شود بی‌فایده است زیرا که آن‌زمان دیگر فرصتی برای متحول شدن نیست. پس این حالت خوبی است که تا فرصت باقی است از نصیحت و حرف خوب تأثیر بپذیرد نه اینکه در حالت خود فرو رود و سخن حق را نشنود. منظور از افراد در این جمله فقط جامعه کفر نیست بلکه مومنان نیز گاهی به تلنگر و درس نیاز دارند. اگر کسی بخواهد دین خدا را بشناسد گاهی یک آیه برای او کافی است.

نکونام در پایان خطبه اول تصریح کرد: برادران و خواهران بکوشیم تا آیات قرآن در ما بیشتر اثر بگذار و به دین ما بیفزاید.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره انعام خطبه دوم خود را آغاز کرد و گفت: خداوند در این آیه بیان می‌کند چرا عقل خود را به کار نمی‌اندازید؟ نمی‌بینید که دنیا جزء بازی چیزی نیست و پوچ است و شما را به جایی نمی‌رساند. شما برای آخرت آفریده شده‌اید نه برای دنیا همه شما در آخرت به یک شرط رستگار می‌شوید که این شرط با تقوا و پاک زندگی کردن و دور بودن از حرام‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در این چله انقلاب اسلامی بهترین رویدادی که رخ داد همین راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بود. این دلها را خداوند کنار هم قرار داد و حتماً خداوند عنایت می‌کند که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. این راهپیمایی هم دشمن را مأیوس کرد و هم تحلیل‌های او را بهم ریخت. مردم آن روز آمدند تا بگویند هیچ چیز آنها را از اسلام جدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: اما بالاخره دشمن می‌خواست به طریقی زهر خود را بریزد و با این کار خود به خیال باطل کام شیرین مردم را تلخ و گام‌های استوارشان را سست کند لذا ۲۷ تن از پاسداران عزیز ما را به شهادت رساند اما باز هم به نتیجه معکوس رسید. زیرا که مردم ما پیرو امامی هستند که شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌داند پس هیچ‌گاه با شهادت تلخ کام نمی‌شوند بلکه خانواده‌های شهدا با سربلندی و افتخار می‌گویند فرزندان ما اماناتی بودند که خداوند روزی به ما داد و روزی نیز از ما پس گرفت. دشمن هنوز مردم ما را نشناخته است و معنای شهادت و عنایت الهی را هیچ‌گاه نمی‌فهمد.

نکونام تصریح کرد: در این چله بیانیه مهم، پرمحتوا و جهت دهنده مقام معظم رهبری را نیز داشتیم که یک منشور تدوینی برای قبل از این چهل سال و چهل سال آینده بود. توصیه می‌کنم این بیانیه را با دقت بخوانید و برای جامعه تبلیغ کنید. مخاطب اصلی در این پیام جوانان هستند که ایشان می‌فرماید مایل هستم با جوانان سخن بگویم، این نکته افتخاری برای جوانان است که مایه امید رهبری هستند.

وی با اشاره به برخی از بندهای این بیانیه بیان کرد: اگر به برخی از شعارهای انقلاب بی‌توجهی نشده بود و مسئولان کمی بیشتر به این شعارها عمل می‌کردند قطعا آینده بهتر با دستاوردهای بیشتری را از آن خود کرده بودیم. اما هنوز هم راه آینده روشن است و جوانان امیدوار باشند.

نکونام با اشاره به این بیانیه افزود: اگرچه تا باحال سختی‌‌های بسیاری داشته‌ایم اما آینده خوبی خواهیم داشت که دقت، سرعت و پشتکار جوانان را می‌طلبد و راه آینده را می‌سازد. مقام معظم رهبری در این بیانیه هشت انتظار از جوانان دارد از جمله امید به آینده روشن، تلاش وافر علمی و پژوهشی، تلاش وافر در معنویت و اخلاق، تلاش وافر برای استقلال و آزادی، عزت ملی و تلاش برای اصلاح سبک زندگی که به صورت غربی زندگی نکنیم و همه این موارد همت بلند جوانان را می‌طلبد. پس از همه شما می‌خواهم تا این بیانیه را بخوانید و با توجه به این توصیه‌ها راه خود را پیدا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار کرد: روز ۱۳ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(ع) مادر چهار شهید در روز کربلا است. که این روز بخاطر مقاومت و ایثار این مادر به روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است. خانواده‌های شهدا بر خود می‌بالند که فرزندان مانند گلشان را تقدیم به انقلاب کردند.
انتهای پیام

 

captcha