کشور در عرصه فرهنگ و هنر گام‌های قابل توجهی برداشته است
کد خبر: 3790319
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳
صالحی:

کشور در عرصه فرهنگ و هنر گام‌های قابل توجهی برداشته است

گروه فرهنگی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور ما در این سال‌ها در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه گام‌های قابل توجهی برداشته است و در بسیاری موارد پیشتازی‌هایی هم داشته‌ایم.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه، 26 بهمن در نخستین گردهمایی هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه گفت: بسیار خوشحالم که در منطقه‌ای از استان کرمان حضور یافتم که سراسر علم و ادب و فرهنگ است.
وی با بیان اینکه جامعه ایران در دوران چهل ساله خود در رونق‌بخشی به حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ دستاوردهای زیادی دارد افزود: کشور ما در این سال‌ها در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه گام‌های قابل توجهی برداشته است و در بسیاری موارد پیشتازی‌هایی هم داشته‌ایم.
صالحی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب از سال 57 تا 96 بیش از یک میلیون و 200 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است گفت: در حوزه نشریات فقط 249 نشریه داشتیم اما امروز بیش از 6 هزار عنوان نشریه در کشور فعالیت رسانه‌ای دارند.
وی با بیان اینکه شاهد رویش‌های کمی و کیفی زیادی در کشور بودیم که بخش قابل توجهی از این رویش‌ها در خارج از فضای کشور در حال اتفاق است اظهار کرد: تمرکززدایی در حوزه زیرساختی، رویدادی و برنامه‌ای را در دستور کار داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سراسر ایران دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی هنری است بیان کرد: امروز موجی از خلاقیت در بین هنرمندان در سراسر کشور و در نقاط مختلف وجود دارد که باید دیده شود.
وی با بیان اینکه به استان‌های مختلف کشور سفر کردم و کرمان دوازدهمین استان بود تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که به کمک اعتبارات استانی احداث زیرساخت‌های فرهنگی را تسریع بدهیم.
صالحی با اشاره به اینکه تکمیل مجتمع‌های فرهنگی بافت، رابر و ارزوئیه در دستور کار استان در این تفاهم‌نامه‌هاست افزود: نگاه ما فقط به مرکز استان نیست و نقشه راه فرهنگی برای تمام نقاط استان ترسیم می‌شود.
انتهای پیام

captcha