سنددار شدن بیش از ۲ هزار رقبه در کردستان
کد خبر: 3790440
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

سنددار شدن بیش از ۲ هزار رقبه در کردستان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف کردستان با اشاره به اینکه سنددار شدن رقبات از سوء‌استفاده موقوفه‌خواران جلوگیری می‌کند، گفت: طی ۲ سال گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار رقبه در استان سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

کاوه اسفندیاری، رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان درگفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه سنددار شدن رقبات از سوء استفاده موقوفه خواران جلوگیری می کند، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار رقبه در استان سند مالکیت دریافت کرده‌اند.
وی افزود: از این تعداد برای بیش از یک هزار رقبه موقوفات و بقاع متبرکه شاخص استان با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی در سال جاری سند مالکیت آن‌ها اخذ شده است.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: تعداد سند اخذ شده اولیه ۲۵۰ جلد سند دفترچه‌ای قدیمی (فاقد طول و متراژ دقیق) موقوفات به سند تک برگ جدید با حدود اربعه مشخص، مختصات utm و نقشه‌های دقیق در سال جاری تغییر یافت.
وی با اشاره به اینکه ثبت مالکیت موقوفات نقش مؤثری در کاهش اختلافات ثبتی و حقوقی املاک موقوفه و اشخاص خواهد داشت، اعلام کرد: حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آنان هدف از اخذ سند مالکیت موقوفات است.
اسفندیاری با اشاره به وجود ۱۸ هزار رقبه در استان بیان کرد: ۱۴ هزار و ۷۱۴ مورد از این تعداد متصرفی، ۲ هزار و ۹۴۱ مورد غیر متصرفی و ۲۱۴ مورد نیز استراک و تولیت است.
وی در پایان با اشاره به وقف های جدید عنوان کرد: از دو سال گذشته تاکنون در مجموع ۲۸۸ مورد وقف جدید شامل زمین‌های زارعی، منازل مسکونی و درخت و غیره در شهرها و روستاهای استان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

captcha