ثبت‌نام ۳۰۰۹ داوطلب شرکت در هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت قزوین
کد خبر: 3790519
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

ثبت‌نام ۳۰۰۹ داوطلب شرکت در هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 9 اسفند در استان قزوین برگزار می‌شود که ۳۰۰۹ نفر داوطلب جهت حضور در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

3009 نفر داوطلب شرکت در هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت را در استان قزوین برگزار خواهد کرد.
زمان ثبت‌نام این آزمون از تاریخ 97/10/10 تا 97/12/11  بود که از طریق پایگاه اینترنتی: www.qia.ir انجام گرفت و درنهایت داوطلبان هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان قزوین 3009 نفر در بخش‌های مختلف حفظ قرآن کریم شامل: حفظ جزء اول: 368 نفر، 3 جزء: 232 نفر، 5 جزء: 260 نفر،10 جزء: 158 نفر، 15 جزء: 83 نفر، 20 جزء: 71 نفر، حفظ کل قرآن کریم: 60 نفر، حفظ سوره‌های ملک و واقعه: 65 نفر؛ در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه و مفاهیم قرآن جلد 1: 241 نفر، تدبر در قرآن: 21 نفر، تفسیر قرآن کریم: 52 نفر، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم: 11 نفر، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه: 9 نفر، مفاهیم نهج‌البلاغه: 13 نفر، مفاهیم صحیفه سجادیه: 2 نفر و در بخش آموزش‌های الکترونیکی در رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع): 42 نفر، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم: 2 نفر و در بخش طرح بشارت 1452 در رشته حفظ جزء 30 شامل سطح اول: رشته حفظ سوره‌های ناس تا زلزال: 675 نفر، سطح دوم رشته حفظ سوره‌های ناس تا طارق: 50 نفر و سطح سوم رشته حفظ کل جزء 30: 544 نفر است.
لازم به ذکر است که شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای کلیه داوطلبان خانم و آقا، بدون هرگونه محدودیت سنی آزاد بوده و هر داوطلب می‌تواند در یکی از رشته‌های هر 4 بخش شرکت کند. همچنین رشته‌های تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه علاوه بر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شود و ثبت‌نام در آزمون الکترونیکی این دوره از آزمون تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.
یادآور می‌شود کلیه شرکت‌کنندگان در آزمون، باید جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است از تاریخ 97/12/1 لغایت 97/12/9 با مراجعه به سایت مذکور اقدام کنند. مکان و زمان دقیق آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است.
این آزمون در قزوین، روز پنج‌شنبه مورخ 97/12/9 با حضور 1138 نفر از قرآن آموزان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سالن ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام نور قزوین برگزار خواهد شد. همچنین این آزمون در حوزه امتحانی الوند در مدرسه شهدای محراب با حضور 134 نفر، در حوزه امتحانی تاکستان در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان با حضور 69 نفر، در حوزه بویین‌زهرا در دبیرستان پیام انقلاب شهرستان بویین‌زهرا با حضور 143 نفر و در حوزه آبیک در مجتمع فرهنگی هنری باران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با حضور 63 نفر برگزار خواهد شد.
جهت تسهیل در آزمون حفظ دانش آموزان گرامی، آزمون 1125 نفر از شرکت‌کنندگان تمامی رشته‌های حفظ دانش‌آموزی در یک مرحله شفاهی از تاریخ 97/12/11 لغایت 97/12/23 برگزار خواهد شد که متعاقباً زمان و مکان دقیق آن بر روی کارت ورود به جلسه درج و در سایت آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد. یادآور می‌شود این گروه از دانش آموزان نیز باید تمامی مراحل ثبت‌نام را مانند سایر داوطلبان آزمون انجام دهند.
پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان آزمون اعم از دانش آموزان و قرآن آموزان، مؤسسات و مراکز قرآنی موفق، به‌قیدقرعه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
همچنین به‌تمامی نفراتی که موفق به کسب حدنصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره و به شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای 90 را در تمامی رشته‌ها کسب کرده باشند لوح تقدیر نیز اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha