جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3790815
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان زکات از سطح ۳۷۱ روستای استان جمع آوری شده است.

جمع آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در خراسان‌شمالی

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو ایکنا خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طی 10 ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد و 235 میلیون تومان زکات از سطح 371 روستای استان جمع‌آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد یافته است.
وی ادامه داد: طی 10 ماهه سال گذشته در سطح استان هشت میلیارد و 250 میلیون تومان از روستاهای استان زکات جمع آوری شده است.
الهی راد با بیان اینکه براساس سیاست‌های جدید این نهاد ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان برای رفع نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، مسکن، اشتغال و سایر نیاز‌های آنان همان روستا‌ها هزینه و مابقی هم صرف احداث پروژه‌های عمرانی می‌شود، افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده استان 26 میلیارد تومان صرف محرومان شده و بیش از چهار میلیارد تومان باقی مانده نیز برای ساخت پروژه عمرانی هزینه شده است.
وی یادآورشد: امسال پنج میلیارد تومان زکات واجب، یک میلیارد و 460 میلیون تومان زکات مستحبی و 87 میلیون تومان زکات سادات جمع آوری شده است.
الهی راد با اشاره به اینکه در مجموع 500 روستا مشمول پرداخت زکات هستند، خاطرنشان کرد: 296 روستا نیز به دلیل محرومیت و مشکلاتی از قبیل خشکسالی نمی توانند زکات پرداخت کنند.
انتهای پیام

captcha