برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی در کرمان
کد خبر: 3790879
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲

برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی در کرمان

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: این معاونت میزبان ۱۲۰ نفر از مصلحینِ شهرستان‌های استان کرمان می‌باشد که به مدت شش روز در کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان دیروز یکشنبه، 28 بهمن در نخستین روز از کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی استان کرمان که به میزبانی معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان در ماهان برگزار می‌شود، گفت: طرح مصلحین با همکاری دادگستری و کارگاه‌های این طرح در بخش‌های آموزشی، مفاهیم اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و مسائل خانواده برگزار می‌شود.
وی افزود: آموزش‌های مؤثر در پیشگیری از وقوع اختلاف، حل اختلاف خانواده‌ها، ارتقاء سرمایه اجتماعی در خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت بزرگان فامیل و خویشاوندان در حل تعارضات خانوادگی، آموزش مهارت‌های حل تعارض در خانواده‌ها، ارتقای سطح آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی مصلحین و آشنایی با مفاهیم تربیتی مورد نیاز خانواده‌ها از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها می‌باشد.
اسلامی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد خانواده نقش بسیار مهمی در بروز و ظهور موفقیت یا عدم موفقیت افراد ایفا می‌کند، تصریح کرد: ضروری است فرهنگیان، نخبگان و کارشناسان اجتماعی بیش از پیش به مسائل خانواده اهمیت دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: غالباً عملکرد افراد و طرفین دعوی به دادگستری ارجاع داده شده و از طریق کتاب قانون اقامه دعوی می‌شود، اما مسئله حاکمیت روانی، عاطفی و اخلاقی به صالحین سپرده شده است.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با اصلاح ذات‌البین تصریح کرد: در آیات متعددی همچون آیه یکم سوره انفال رفع اختلافات، در ردیف اطاعات از خدا و رسول خدا قرار گرفته و نشانه ایمان ذکر شده است و اصولا بر مبنای آموزه‌های قرآنی اصطلاح «اصلاح ذات‌البین» در فرهنگ اسلامی و نصوص دینی و روایی جایگاه خاصی دارد.
اسلامی بیان کرد: در حال حاضر جامعه نیازمند حرکت مصلحین است، ضمن اینکه مردم ثابت کرده‌اند در هرکاری که به آنها سپرده شود نه تنها به خوبی مدیریت خواهند کرد بلکه در کمال خلوص و دلسوزی وارد عمل خواهند شد.
یادآوری می‌شود، در این دوره شش روزه، مصلحینی از شهرستان‌های سیرجان، بافت، زرند، رفسنجان، ریگان، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، بم، قلعه‌گنج، منوجان، کرمان و شهر ماهان حضور یافته‌اند.
انتهای پیام

captcha