فعالیت ۲ هزار هنرمند ‌تجسمی در کشور
کد خبر: 3791155
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

فعالیت ۲ هزار هنرمند ‌تجسمی در کشور

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به این‌که در موضوع گرافیک هنرمندان شناخته شده و سرآمد در کشور داریم، بیان کرد: انجمن هنرهای تجسمی از انجمن‌‍‌های فعال ما هستند و دوهزار نفر در این زمینه فعالیت دارند.

فراخوان سیزدهمین دو سالانه آثار طراحان گرافیک قم آغاز شدبه گزارش ایکنا از قم، سید‌موسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، صبح امروز، 29 بهمن‌ماه در نشست خبری انجمن هنرهای تجسمی با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های جدی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن فرهنگی در اجرای برنامه‌های محتلف بوده است، بیان کرد: جایگاه ویژه‌ای برای انجمن فرهنگی و هنری وجود دارد زیرا بازوهای توانمند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

وی با بیان این‌که اعتقاد دارم اگر انجمن‌ها فعال باشند برنامه‌های خوب و با‌کیفیتی توسط اهالی رسانه و هنر اجرا می‌شود، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  وظیفه حمایت از انجمن‌ها را به‌عهده دارد.

حسینی‌کاشانی با اشاره به این‌که خانه مطبوعات قم از جمله انجمن‌های فعال برای اهالی رسانه است، ادامه داد: در شهر قم انجمن‌های متعددی مانند انجمن نمایش، هنرهای تجسمی، عکاسی، خوشنویسی، سرود و آواز انقلابی، پویانمایی، مستندسازی، سینمای جوان و انجمن ادبی، اتحادیه چاپخانه‌ها، ناشران و فعالان قرآنی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: جشنواره تئاتر، جشنواره مطبوعات، هشت نوشت، جشنواره نماز و نیایش، نمایشگاه کتاب و جشنواره شعر آئینی از جمله برنامه‌هایی بوده که در گذشته انجام شده و هم‌چنین در آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: برآورد ما این است که بیش از دو هزار نفر هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی در شهر قم در زیرمجموعه‌های نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی وجود دارد.

حسینی‌کاشانی با اشاره به این‌که برخی از هنرمندان در زمینه هنرهای تجسمی به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در راستای این‌که می‌خواهیم یک بانک اطلاعاتی کامل از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی داشته باشیم فراخوان اعلام عضویت انجمن هنرهای تجسمی را به همت رئیس انجمن هنرهای تجسمی انجام داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: در حال حاضر حدود 800 الی 900 هنرمند در این زمینه شاخته شدند و امیدواریم به رقم دوهزار نفر که پیش‌بینی اراده‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، برسیم.

وی در پایان با اشاره به این‌که در موضوع گرافیک هنرمندان شناخته شده و سرآمد در کشور داریم، بیان کرد: انجمن هنرهای تجسمی از انجمن‌های فعال ما هستند و امروز فراخوان سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم را آغاز کردیم و هم‌چنین در پایان مراسم رونمایی از مجموعه شناسنامه شهدا خواهیم داشت.

انتهای پیام

captcha