شرکت ۲۷۰۰ نفر از خراسان‌شمالی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3791191
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

شرکت ۲۷۰۰ نفر از خراسان‌شمالی در مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان شمالی گفت: با توجه به شرکت دو هزار و ۷۰۰ نفر از استان در مسابقات سراسری قرآن، آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

2700 شرکت نفر از خراسان‌شمالی در مسابقات سراسری قرآن

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: این مسابقات در هشت رشته حفظ جزء ۳۰، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و کل قرآن برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان رشته معارف نیز در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.
صالحی‌نیا از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند، گفت: آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه، آزمون کتبی نهم اسفندماه و آزمون شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.
صالحی نیا یادآور شد: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای ۷۰ و نمره شفاهی بالای ۷۵ بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای ۹۰ گرفته باشند تقدیرنامه دریافت می‌کنند.
انتهای پیام

captcha