نگاه به سیاست همراه با اخلاق و دیانت باشد
کد خبر: 3791775
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۶

نگاه به سیاست همراه با اخلاق و دیانت باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور دنیا در سیاست است و تحت تأثیر هیچ کشوری اداره نمی‌شود، گفت: نگاه به سیاست باید همراه با اخلاق و دیانت باشد و سیاستی که در آن اخلاق نباشد هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی دانشگاه‌های استان کرمان که در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایران در طول تاریخ کشوری قدرتمند و دارای گستره جغرافیایی بسیار زیادی بوده که در کتاب‌ها در این باره نوشته شده است.
وی با بیان اینکه ایران قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد و 21 کشور در جغرافیای ایران بودند افزود: امروز در دنیا قدرت کشورها را در سه مؤلفه می‌سنجند.
امام جمعه کرمان با عنوان اینکه در مؤلفه اول که جغرافیا است ایران اسلامی یک کشور پهناور و بزرگ است و به آب‌های آزاد دسترسی دارد، بیان کرد: ذخایر معدنی بسیار غنی در کشور ما و وجود موقعیت استراتژیک ویژه در منطقه همه از ویژگی‌ها و شاخصه‌های جغرافیایی کشور ماست.
‌علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مولفه دوم جمعیت است که دارا بودن جمعیت زیاد، جوان و دارای تحصیلات عالی و تکمیلی برای ما یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود، افزود: مؤلفه سوم قدرت در بسیج جمعیت است که ایران اسلامی در این زمینه هم یک کشور مقتدر در دنیا است و در راهپیمایی 22 بهمن امسال دیدیم که مردم چگونه بسیج شدند و علیه دشمنان نظام، به صحنه آمدند.
وی با اشاره به اینکه شهید مطهری در یکی از آثار خود به ‌خوبی خدمات انقلاب به اسلام را بیان کرده است، تصریح کرد: سه مسئله در مورد انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم است که اولین آن استقلال سیاسی یک کشور است.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور دنیا در سیاست است و تحت تأثیر هیچ کشوری اداره نمی‌شود، اظهار کرد: نگاه به سیاست باید همراه با اخلاق و دیانت باشد و سیاستی که در آن اخلاق نباشد هیچ ارزشی ندارد.
انتهای پیام

captcha