مناصب؛ امانتی در دست مسئولان/ اختلاس مدیران ما را شرمنده ملت می‌کند
کد خبر: 3791851
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
وزیر دادگستری:

مناصب؛ امانتی در دست مسئولان/ اختلاس مدیران ما را شرمنده ملت می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ علیرضا آوایی با اشاره به اینکه بدترین خبر برای من دستگیری یک مدیر برای اختلاس است، گفت: شهدا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب کرده‌ایم و با اعتماد مردم مدیر شده‌ایم اما هنگامی که اختلاس می‌شود شرمنده ملت می‌شویم.

پُست‌ها امانتی در دست مسئولان/ اختلاس مدیران ما را شرمنده ملت می‌کند

به گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، در شورای اداری قزوین که روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: اینکه ما دارای مسئولیت هستیم به معنای این نیست که ما افراد شایسته و برتری هستیم، در کشور و استان افراد کاردان کم نیستند و انتخاب ما در رده‌های مختلف لطفی است که شامل حال ما شده است.
وی افزود: پُست‌ها امانتی هستند که به دست ما سپرده شده و امانت‌داری نیازمند صداقت، تواضع، دلسوزی، تلاش بیشتر و عزم راسخ برای حل مشکلات مردم است و همه ما موظفیم که خدمتگزار مردم باشیم.

مسئولان از خدمت‌رسانی شانه خالی نکنند
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: خداوند می‌تواند بدون واسطه مشکلات مردم را حل کند اما برخی افراد را واسط حل مشکلات قرار داده است، مسئولان نیز باید خود را واسطه خدا در گره‌گشایی از مشکلات مردم بدانند و از خدمت‌رسانی شانه خالی نکنند.
وی تأکید کرد: مراجعین که پیش ما می‌آیند از طرف خدا هستند و ممکن است حل مشکلات ما به واسطه کمک آنها باشد.
آوایی خاطرنشان کرد: زمان خدمت به‌سرعت می‌گذرد و برای اینکه وجدان راحتی داشته باشیم باید نه نحو احسن خدمت و مشکلات را حل کنیم. اگر در هر جا نقصی داشته باشیم به کار و رسالت ما آسیب زده می‌شود، مسئولان باید شخصیت جامعی داشته باشند و از همه جهات مورد تأیید باشند.
وزیر دادگستری اظهار کرد: مدیران پاکی داریم که بی‌خیال هستند و نسبت به مشکلات کشور حساسیتی ندارند آنها کم توفیق هستند، از طرف دیگر برخی مدیران کاردان و به کار خود مسلط هستند اما دلسوز نیستند آن‌ها نیز مدیران موفقی نیستند.
وی افزود: برخی مدیران عالم و دست‌پاک هستند اما فضیلت اخلاقی ازجمله تواضع و فروتنی ندارند آن‌ها نیز معمولاً وجاهت و مقبولیت ندارند، برخی مدیران قائل به مشورت با بقیه نیستند و علیرغم اینکه تلاش می‌کنند زمین می‌خورند چراکه خودشان را در حدی می‌بینند که بی‌نیاز از مشورت هستند.
آوایی تأکید کرد: بهره‌مندی از برکات و فضائل متعالی ضرورت کسب جایگاه مدیریتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

شرایطمان خاص و استثنایی است
وی با اشاره به وضعیت فعلی کشور بیان کرد: ما باید باور کنیم شرایطمان خاص و استثنایی است، بنابراین باید وحدت خاص داشته باشیم، چون شرایط کشور خاص است امروز به کار و تلاش ویژه نیاز داریم و باید بدون منت برای مردم کار کنیم.
وزیر دادگستری یادآور شد: اگر وحدت را حفظ کنیم و دست در دست یکدیگر بگذاریم علی‌رغم اینکه در شرایط سختی قرار داریم اما جامعه آسیب جدی نمی‌بیند.
وی بیان کرد: ما باید برای حفظ نظام تلاش کنیم و خود را با شرایط موجود وفق دهیم، باید ساعت بیشتری را وقف کار کنیم، در کشور ما حدود ۲۰۰ خانواده داریم که ۵ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند این خانواده‌ها نمی‌توانند دعواهای ما رو تحمل کنند و ممکن است نفرین کنند.
آوایی خاطرنشان کرد: جانبازان شیمیایی شرایط سختی را تحمل می‌کنند نباید کاری کنیم که شرمنده آنان شویم، قدرت مستی آور است و خواب ما را سنگین می‌کند به همین دلیل برخی از مدیران تحمل انتقاد، تذکر و پیشنهاد را ندارند؛ لذا زمین می‌خورند.
وی تصریح کرد: دولت را تضعیف نکنیم، مردم نگاهشان به دولت و خدمتگزاران است اگر دولت تضعیف شود موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، مردم در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند اما معلوم نیست همیشه این‌گونه باشند اگر آسیب ببینیم همه غرق می‌شویم.

حساسیت شرایط کشور را درک کنید
وزیر دادگستری یادآور شد: شرایط خاص است پس باید تلاش شود، حساسیت شرایط کشور را درک کنید، امروز مردم ما از خلق قضات بیشتر از حکم قضات ناراحت‌اند، به نظر می‌رسد در تکریم و رفتار خوب با مردم ضعیف هستیم و غفلت کرده‌ایم.
وی بیان کرد: مردم با بدنه دولت مواجه بوده و دولت را از این بدنه ارزیابی می‌کنند، کارمندان با مردم در ارتباط بوده و به نسبت مسئولین در جلب رضایت ارباب‌رجوع تأثیرگذارتر از آنان هستند.
آوایی با اشاره به اینکه بدترین خبر برای من دستگیری یک مدیر برای اختلاس است، گفت: شهدا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب کرده‌ایم و با اعتماد مردم مدیر شده‌ایم اما هنگامی که اختلاس می‌شود شرمنده ملت می‌شویم.
وزیر دادگستری در پایان بیان کرد: امانت‌داری باید به‌درستی صورت بگیرد و یک خبر این‌چنینی برای ما سخت هست که به دلیل غفلت و عدم توجه به جایگاه رخ می‌دهد.
انتهای پیام

captcha