تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتن بیش از 8 هزار خانواده سقزی
کد خبر: 3792053
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتن بیش از 8 هزار خانواده سقزی

گروه اجتماعی- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز گفت: 8 هزار و 568 خانوار سقزی با دریافت خدمات متفاوت تک‌خدمتی یا چندخدمتی تحت پوشش این نهاد هستند.

فاروق محمودی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز در گفت‌وگو ایکنا از کردستان، با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) از قشر مستعضف شهرستان سقز اظهار کرد: بیش از ۸ هزار نفر که در روستاها و شهرستان سقز سکونت دارند تحت حمایت این نهاد هستند.
وی افزود: اغلب مددجویان به علل فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، بیماری سرپرست، طلاق یا زندانی بودن همسر تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی سقز تصریح کرد: محوری‌ترین اهداف این اداره محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه است که در این راستا واحدهای ستادی اشتغال، درمان، فرهنگی، مشارکت و مددکاری و حمایتی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: افراد تحت پوشش و کم‌بضاعت با اولویت‌بندی نیازها می‌توانند کمک‌های نقدی، غیرنقدی و فرهنگی کنند و افراد غیر تحت‌پوشش نیز با اولویت و با توجه به درخواست‌های ارئه داده شده که بیشتر در حوزه اشتغال و درمان است مورد حمایت و مساعدت های مالی این نهاد قرار می‌گیرند.
فاروق محمودی عنوان کرد: امسال در بحث تورمی که بوجود آمد از مردادماه تا به امروز کمیته امداد برای اینکه بتواند تا حدی خلأ بوجود آمده را جبران کرده باشد تلاش کرد در قالب تبصره ۱۴ نزدیک به ۱۵۰۰ خانواده تا به امروز به انحاء مختلف (به غیر از مستمری و درمان) تحت پوشش قرار داده تا این خانواده ها از مزایایی همچون تحصیل، اشتغال و … بهره ببرند.
وی افزود: حساب یارانۀ خانواده های تحت پوشش متمرکز بر حساب کمیته امداد می شود تا شامل افزایش یارانه شود یعنی کسانی که یارانه عادی دریافت می کنند تنها یارانه عادی است اما افراد تحت پوش کمیته امداد افزایش یارانه شامل حال آنان شده و به همین دلیل حساب این افراد را در کمیته متمرکز کرده‌ایم تا این مبلغ شامل حال آنان شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز گفت: در بحث درمان که افراد تحت پوشش کارت مخصوص به خود را دارند و ۹۰ درصد فرانشیز را کمیته امداد متقبل خواهد شد ده درصد را از طریق خیرین و صندوق صدقات پرداخت می‌کنیم.
محمودی در ارتباط با محصلان تحت پوشش یادآور شد: دانش‌آموز از مقطع ابتدایی تا فارغ‌التحصیلی تحت پوشش خواهد بود، سابق بر این برای رشته‌های تحصیلی و یا سن و سال شرایط خاصی وجود داشت اما اکنون این شرایط برقرار نیست و کمک‌ها به طور متوسط از ۶۰۰ هزار تا دو میلیون تومان برای شهریه یک ترم بدون هر نوع محدودیتی وجود دارد که اکنون ۲۳۱ نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد است، قابل ذکر است که چهار دانشجوی رشته پزشکی، فوق لیسانس فیزیک هسته ای و... جزو این افراد هستند.

captcha