جلسات قرآن نباید تشریفاتی شوند/ تاکید بر ساده‌زیستی روحانیت
کد خبر: 3792140
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
آیت‌الله استادی:

جلسات قرآن نباید تشریفاتی شوند/ تاکید بر ساده‌زیستی روحانیت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: عمل ما می‌تواند تاثیرگذاری در جامعه داشته باشد وگرنه وای به روزی که برگزاری جلسات قرآنی را تشریفات بدانند.

مسئولین باید خدمتگزار و امین مردم باشندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله استادی امروز در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده و کارکنان قوه قضاییه که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به این‌که کسانی که در مسیر قرآنی فعالیت می‌کنند شامل لطف و رحمت الهی شده‌‍اند، بیان کرد: خداوند به واسطه نعمت برتری که در اختیار ما و حافظان قرآنی قرار داده‌است انتظاراتی از ما دارد که ما برای برآورده کردن این انتظارات مسئول هستیم.

وی با اشاره به این‌که مردمی که بیش از دیگران انقلابی و فدائیان رهبر هستند باید بیشتر مراقب عملکرد خود باشند زیرا در جامعه به عنوان انقلابی شناخته می‌شوند، افزود: خداوند متعال به ما نعمت و برتری داده‌است که روحانی هستیم و لذا از یک روحانی انتظار می‌رود که چگونه عمل کند تا مردم به سمت دین ترغیب شوند؛ امروز اگر یک روحانی بخواهد در دین مردم موثر باشد و مردم را به سمت انقلاب گرایش دهد عملکرد باید داشته باشد.

وی ضمن بیان این‌که هرکسی که با قرآن ارتباط دارد باید بپذیرد که خدا به او نعمت داده‌است، ادامه داد: نوجوانی که با  قرآن سروکار دارد انتظار می‌رود در مدرسه و اجتماع از نظر رفتاری و عملکردی با سایرین متفاوت باشد.

استادی با اشاره به این‌که یک مسئول دولتی باید در نعمتی که خدا به او داده‌است تفکر و تعقل کند، افزود: کسانی که در جامعه مسئولیت و سمت دولتی دارند اگر قبول دارند که خداوند به آن‌ها نعمت جایگاه و مقام داده‌است و لذا باید خدمتگزار و امین مردم باشند و به درست عمل کنند هم‌چنین اگر در خدمتگزاری به مردم کوتاهی کند مشکل ایجاد می‌شود.

وی یادآوری کرد: هر چقدر خداوند نعمت به انسان بدهد مسئولیت آن بیشتر می‌شود؛ اولین کسی که خداوند متعال به او بیشتر از همه نعمت داده‌است رسول گرامی اسلام است که مسئولیت وی از همگان بیشتر است و لذا یک امام و یک رهبر مسئولیت بیشتری نسبت به سایرین دارد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: از یک طلبه انتظار می‌رود که زندگی‌اش با دیگران فرق کند، از یک مسئول انتظار می‌رود که از یک درآمدهایی صرف‌نظر کند و ساعات خدمت خود را اضافه کند و مردم را بیشتر تحویل بگیرد؛ چه بسا این امور واجب و ضروری نیست اما به دلیل نعمتی که در اختیارشان قرار گرفته از آن‌ها انتظار می‌رود.

وی یادآوری کرد: در بیانیه مقام معظم رهبری بر معنویات بسیار تاکید کردند، وقتی می‌خواهند دستاوردهای انقلاب را بگویند اظهار امید و خرسندی می‌کنند در رابطه با جوانان که نسبت به دین، معنویات و اعتکاف ذوق و شوق دارند و لذا پیوند خوردن جوانان با معنویات یک ارزش برای اسلام به شمار می‌رود؛ قبل از انقلاب از 50 کودک دو نفر هم قرآن بلد نبودند اما امروز نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ما با قرآن کریم مانوس هستند.

وی اضافه کرد: عمل ما می‌تواند باعث افزایش این رویکرد شود و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد وگرنه وای به روزی که این کارها تلقی تشریفات شود و برگزاری جلسات قرآنی را تشریفات بدانند.

استادی بیان کرد: در روایتی آمده‌است یک مسیحی به مسیحی دیگر بدهکار بود و طلبکار نیز فشار وارد می‌کرد که چرا پول را نمی‌دهد و روز یک‌شنبه به کلیسا رفتند و سخنران در حضور هر دو در رابطه با طلبکاری که به بدهکاری با بضاعت مالی پایین فشار وارد می‌کند صحبت کرد و این عمل را نفی کرد و پس از پایان مراسم طلبکار به بدهکار گفت این آقا پول گرفته است که این را بگوید! و لذا وای به روزی که ما در جلسات به این مرحله برسیم.

وی ادامه داد: اگر عمل نباشد و تشریفات باشد مطمئن باشید که هیچ تاثیری ندارد و لذا امیدوارم همه کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند با برگزاری این مسابقات قرآنی مردم را در این راه تشویق و ترغیب کنند.

استادی یادآوری کرد: امیدوارم همه کسانی که در این راستا حرکت می‌کنند به مرحله‌ای برسند که اهداف موجود در بیانیه مقام معظم رهبری را تحقق بخشند و اساس کار امروز این است که متاسفانه زندگی غربی به زندگی ما تحمیل شده و مشکلی است که همگان گرفتار شدند و امیدواریم این خلوص در خدمت مسئولین به نتیجه می‌رسد.

وی در پایان با تاکید بر بیانیه مقام معظم رهبری، گفت: از ما طلبه‌ها این درخواست وجود دارد که اگر می‌توانیم در راستای تحمیل زندگی غربی به زندگی مردم در ایران فعالیتی انجام دهیم تا سبک زندگی اسلامی را برای مردم روشن و تبیین کنیم.

انتهای پیام

captcha