بیانیه مقام معظم رهبری الهام گرفته از خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه است
کد خبر: 3792316
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

بیانیه مقام معظم رهبری الهام گرفته از خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه است

گروه سیاست و اقتصاد - خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد گفت: بیانیه مقام معظم رهبری الهام گرفته از خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه است که امام علی (ع) به بهانه وصیت‌نامه خود به امام حسن مجتبی عصاره تجربیات و افکار گوناگون خود را مطرح کرد و امروزه رهبری این پیام عظیم را که حاصل تجربیات نورانی و زحمات طاقت‌فرسا و مطالعات ژرف خود بود را بیان کردند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد سوم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به بیانیه غرورآفرین مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این پیام جزء بهترین و ارزشمندترین متن‌هایی است که در طی ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرد.
حجت‌الاسلام فاطمی گفت: بیانیه مقام معظم رهبری الهام گرفته از خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه است که امام علی (ع) به بهانه وصیت‌نامه خود به امام حسن مجتبی عصاره تجربیات و افکار گوناگون خود را مطرح کرد و امروز رهبری این پیام عظیم را که حاصل تجربیات نورانی و زحمات طاقت‌فرسا و مطالعات ژرف خود بود را بیان کردند.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان نسل انعطاف‌پذیر جامعه است، تصریح کرد: دو سال گذشته پیامی را برای جوانان جهان ارسال کردند زیرا جوانان برای جامعه سرنوشت‌ساز هستند و آینده در دست آن‌ها است، همچنین سعادت و موفقیت آن‌ها نقش کلیدی در سعادت و موفقیت کشور و جهان دارد.
خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: لازم است ارکان نظام از راس تا ذیل، از آموزش و پرورش تا دانشگاه و تمامی مربیان قشر جوان را به بصیرت و طهارت سوق دهند.
وی تاکید کرد: اگر افرادی خواستند زمینه را برای خوش‌گذرانی و هوسرانی جوانان فراهم کنند قاطعانه بدانید یا عامل بیگانه و یا فریب خورده بیگانه هستند که می‌خواهند جوانان را به خاک سیاه بنشانند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به لزوم ترویج آموزه‌های دینی در جامعه، بیان کرد: آموزه‌های دینی ما را به سعادت می‌رسانند، با هوس‌رانی و بی بند و باری کسی به سعادت نخواهد رسید بلکه موجب می‌شود ملت‌ها به خاک سیاه نشانده شوند.
وی با اشاره به اینکه رهبری چندین سال گذشته پیامی را برای گورباچف مبنی بر دعوت به معنویت ارسال کردند، تاکید کرد: امروزه جوانان کشور با گورباچف متفاوت هستند زیرا آن‌ها دارای هوش و ذکاوتند.
حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: جوانان مومن و رشید انقلابی در کشور بسیار هستند ولی گاهی اوقات مشاهده می‌شود برخی از جوانان و فرزندان ملت اهل مطالعات دینی نیستند که لازم است جوانان به مطالعات دینی توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای ما نقشه می‌کشند و در مقام از بین بردن انقلاب هستند، تصریح کرد: نهاد رهبری نهاد مبارکی است که برکات آن به کرات شامل حال تمام مردم شده است و باید قدردان این جایگاه در کشور باشیم.
امام جمعه موقت شهرکرد در خصوص جایگاه مرجعیت، گفت: مرجعیت در ایران، موجب پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت جنگ تحمیلی شد و از این رو افتخارات بزرگی نصیب ملت ایران شد.
وی گفت: در سایت‌ها و فضای مجازی تبلیغاتی را علیه مرجعیت و رهبری به راه می‌اندازند تا این جایگاه وجود نداشته باشد، آن‌ها قصد دارند ملت پناهگاهی نداشته باشد که قطعا با پایداری و بیداری ملت، همراهی مسئولان و مردم نقشه‌ها نقش بر آب خواهد شد.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به شهادت دو تن از سرداران بزرگ جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: شهیدان باکری و خرازی از شاخص‌ترین شهدای جنگ تحمیلی بودند که افتخارات آن‌ها برای کشور قلمداد شد و مایه افتخار ملت هستند.
انتهای پیام

captcha