فضای مجازی برای مجرمان ناامن شود
کد خبر: 3793944
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

فضای مجازی برای مجرمان ناامن شود

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: هم‌افزایی و همپوشانی بین مجموعه پلیس، دستگاه قضا و بانک‌ها باعث ناامنی فضای مجازی برای ارتکاب جرم توسط مجرمان می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، ‌رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان، امروز، 8 اسفندماه در نشست تخصصی پی‌جویی مؤثر و کارآمد جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: هرچه مجموعه قضایی، پلیس و سیستم بانکداری ارتباط نزدیکتری با هم داشته باشند، ضمن رصد اخبار و استفاده از روش‌های فن‌آوری در کنترل فضای سایبری از موفقیت بیشتری برخوردار خواهند بود.
وی با اشاره به رصد جرایم اقتصادی توسط پلیس افزود: در خیلی از موارد مشخص شده که مجرمان در زمینه بزه انجام شده از تخصص برخوردارند و لذا هرچه ارتباطات نزدیک و تعاملات بین دستگاه‌ها بیشتر باشد در حوزه عملیاتی موفق‌تر خواهیم بود.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مجموعه‌های دخیل در امر فضای سایبری باید با همپوشانی و همکاری با یکدیگر امکاناتی را فراهم آورند تا اقدامات مجرمانه در این محیط به عموم مردم خصوصا جوان‌ها اطلاع‌رسانی شود که این می‌تواند در بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار بازدارنده باشد.
وی بیان کرد: اگرهم‌افزایی و انتقال تجربه بین مجموعه پلیس، دستگاه قضا و بانک‌ها برقرار باشد می‌توانیم امنیت مجرمان در فضای مجازی را به مخاطره اندازیم و با طیب خاطر در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده و با رصد فضای مجازی در سطح کشور و بین‌الملل امنیت جامعه را ارتقا دهیم.
انتهای پیام

captcha