آموزش به بانوان بی‌سواد در خانه قرآن مهدی موعود(عج) روستای تشنیز
کد خبر: 3795854
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

آموزش به بانوان بی‌سواد در خانه قرآن مهدی موعود(عج) روستای تشنیز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن مهدی موعود(عج) روستای تشنیز شهرستان کیار گفت: آموزش قرآن به بانوان کم‌سواد و بی‌سواد و همچنین آموزش حفظ قرآن به بزرگسالان از جمله برنامه‌‌های این خانه قرآن در طول سال است.

محبوبه کیانی، مدیر خانه قرآن مهدی موعود(عج) روستای تشنیز شهرستان کیار، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عوامل این خانه قرآنی از سال 1391 در عرصه آموزش قرآن فعال هستند و از سال گذشته با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، این آموزش‌ها به صورت رسمی ادامه دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی این خانه قرآنی، گفت: برنامه‌ای برای آموزش قرآن به بانوان محروم از نعمت سواد اجرا می‌شود و آموزش حفظ به بزرگسالان نیز در طول سال ادامه دارد که اوج فعالیت‌ها معطوف به فصل تابستان است.
وی اضافه کرد: قرآن‌آموزان در حال حاضر شامل حدود 40 دختر در تمام رده‌های سنی از جمله کودکان، جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان دوره‌‌های ابتدایی و راهنمایی هستند که در فصل تابستان، این آموزش‌ها به پسران در مدرسه جهاد تشنیز ارائه می‌شود.
کیانی با بیان اینکه برنامه جلسات خانگی نیز از سوی این خانه قرآنی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جلسات اهالی علاقمند روستا، به روخوانی و جزءخوانی دسته‌جمعی قرآن کریم و آشنایی با قواعد تجوید می‌پردازند.
وی با بیان اینکه علاوه بر آموزش‌های قرآنی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی از سوی این خانه قرآنی ارائه می‌شود، گفت: جلسات جزءخوانی قرآن، زیارت عاشورا، ختم انعام، دعاخوانی و غیره با همکاری بسیج روستا و مدارس برگزار می‌شود.
کیانی با اشاره به موفقیت‌های قرآن‌آموزان این خانه قرآنی، بیان کرد: برخی از این افراد در مسابقات سوره‌های «مؤمنون» و «یاسین»، روخوانی، جزءخوانی، صوت و لحن و حفظ قرآن کریم رتبه‌های خوبی را کسب کردند.
مدیر خانه قرآن مهدی موعود(عج) روستای تشنیز درخصوص ساختمان این خانه قرآن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک اتاق در منزل شخصی به این فعالیت‌ها اختصاص دارد و زیر نظر دفتر سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت است.
یادآور می‌شود، خانه قرآن مهدی موعود(عج) روستای تشنیز شهرستان کیار، چهارمحال و بختیاری همواره پذیرای علاقمندان یادگیری قرآن است.

انتهای پیام

captcha