استقبال مردم از شعار سال 97 مناسب بوده است
کد خبر: 3796016
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
چقدر از کالای ایرانی حمایت کردیم/2

استقبال مردم از شعار سال 97 مناسب بوده است

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در زمینه شعار سال، بخش زیادی از مردم به این شعار عمل و توجه کردند و استقبال مردم خوب بود و به نظر می‌رسد شعار امسال از شعارهای سال‌های قبل بیشتر در جامعه تحقق پیدا کرده است.

استقبال مردم از شعار سال 97 مناسب بوده استحمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص میزان تحقق شعار سال 97 اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه شعار سال، بخش زیادی از مردم به این شعار عمل و توجه کردند و استقبال مردم خوب بود.
 
وی افزود: اجناس خارجی بر اساس سیاست‌های دولت و روابطی که برای تعرفه‌های اجناس و کالاهای خارجی گذاشته شده، موجب کاهش بسیار محدود واردات شد و به طور طبیعی زمانی که کالای خارجی کمتر وارد کشور شود و صادرات افزایش پیدا کند، به طور معمول کالای ایرانی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
ترقی با بیان اینکه امسال طبق آماری که داشتیم، کالا و صادرات غیر نفتی به حدود 40 میلیارد دلار رسید، عنوان کرد: در دستگاه‌های دولتی نیز توصیه‌هایی که دولت به دستگاه‌ها کرد تا کالای ایرانی استفاده و از خرید کالای خارجی امتناع کنند، تا اندازه‌ای موثر واقع شد.
 
این فعال سیاسی ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها ارز کافی و لازم برای این نوع خرید در خارج نداشتند و وضعیت ارزی کشور کمک کرد تا هم مردم و هم دولت در جهت استفاده از کالای ایرانی گام‌های موثری بردارند، بنابراین به نظر می‌رسد شعار امسال از شعارهای سال‌های قبل بیشتر در جامعه تحقق پیدا کرده است.
 
دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعی که اکنون در کشور وجود دارد، خصوصا حرص و ولعی که مردم برای انبار کردن کالاهای مختلف در خانه‌های خود دارند، بیشتر به سمت هر کالایی که شایعه می‌شود کم شده، روی می‌آورند و یک حالت نگرانی و دغدغه نسبت به آن نوع کالاها در مردم به وجود می‌آید، باید در جهت پرهیز از این نوع حرص و ولع در جامعه و متعادل کردن نیازهای واقعی خانواده‌ها با موجودی جامعه، شعاری مورد توجه قرار بگیرد که مردم را از این احساس فقر، کمبود و وضعیت روانی که دچار آن می‌شوند خارج کند و رفتار متعادلی را در تهیه جنس، نیازهای خانوادگی و زندگی آن‌ها دنبال کنند.
 
وی اضافه کرد: اینکه چه شعاری انتخاب شود، قطعا باز هم اقتصادی بوده اما متناسب با گام دومی که در بیانیه رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است.
 
انتهای پیام
captcha