حماس: اسرائیل گزینه‌ای جز رفع محاصره غزه ندارد
کد خبر: 3796151
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

حماس: اسرائیل گزینه‌ای جز رفع محاصره غزه ندارد

گروه بین‌الملل ـ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل گزینه‌ای جز رفع محاصره غزه ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش حماس در این بیانیه که امروز(17 اسفندماه) منتشر شد، اعلام کرد: تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز بازگشت با اعتماد به نفس و اقتدار کامل ادامه خواهد یافت و اشغالگران صهیونیست گزینه‌ای جز تن دادن به خواسته‌های ملت ما برای رفع محاصره ندارد.

وی افزود: زن فلسطینی همچون گذشته در مبارزه و انقلاب ملت ما علیه اشغالگران حضور دارد و در این راه شهید، اسیر و زخمی می‌شوند و تا پیروزی و آزادی در این راه خواهند ماند.

از سوی دیگر، فعالان فلسطینی با انتشار بیانیه‌هایی در رسانه‌های مختلف در پی برگزاری تظاهراتی گسترده طی امروز تحت عنوان «جمعة كسر المنع» (جمعه شکست سرکوب) در بیت المقدس علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی هستند.
 
این تظاهرات قرار است در بیان اعتراض و خشم به اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم صهیونیستی در تبعید نگهبانان و مسئولان مسجدالاقصی از این مسجد و ممانعت از مشارکت در نماز جمعه صورت گیرد.

شیخ «عبدالعظیم سلهب»، رئیس سازمان اوقاف اسلامی شهر قدس و شیخ «ناجح بکیرات»، معاون وی و تعدادی دیگر از فلسطینیان اخیرا توسط رژیم صهیونیستی تبعید شده و شماری از نگهبانان مسجدالاقصی نیز که هفته گذشته در اعتراض به تبعید مسئولان فلسطینی اقدام به بازگشایی مصلای باب الرحمة که از سال 2003 تاکنون بسته بود، کردند، نیز تبعید شدند.

از سوی دیگر، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد: هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی فراخوانی خواستار حضور باشکوه فلسطینیان در تظاهرات امروز شده است. تظاهرات امروز به دلیل همزمان شدن با روز جهانی زن با شعار «زن فلسطینی» برگزار می‌شود.
 
این هیئت با اشاره به اینکه تظاهرات بازگشت تا تحقق اهدافش ادامه دارد، عنوان کرد که این تظاهرات دژی محکم در برابر تمامی طرح‌ها و توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین و مایه امید تمامی فلسطینیان است.
 
تظاهرات بزرگ بازگشت از 30 مارس سال گذشته آغاز شده و تاکنون در این تظاهرات و فعالیت‌های مربوط به آن 257 نفر طی آن به شهادت رسیده و نزدیک به 29 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.
 
انتهای پیام
captcha