رنج مسلمانان به دلیل دوری از قرآن
کد خبر: 3796880
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
داور مسابقات قرآن اهل سنت بیان کرد:

رنج مسلمانان به دلیل دوری از قرآن

گروه مسابقات ــ ضیاءالرحمن صحت، داور ششمین مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت با اشاره به اینکه رنج مسلمانان به خاطر دوری از قرآن کریم است، گفت: تفرقه‌ای که بین مسلمین وجود دارد از نشانه‌های همین دور شدن است.

رنج مسلمان به خاطر دوری از قرآن / تفرقه مسلمین نشانه‌ دور شدن از قرآن است

ضیاءالرحمن صحت، داور ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت، در مورد این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: مسئولان برگزارکننده مسابقات در این دوره، تمام تلاش خود را به کار برده بودند تا کمبودهای موجود در ادوار گذشته را به حداقل برسانند. همین باعث شده تا سطح مسابقات به حد مطلوبی برسد.
وی افزود: متسابقان در این دوره با آمادگی بیشتری حضور یافته و به لحاظ فنی نسبت به ادوار گذشته بهتر شده‌اند. امیدوارم این مسابقات ادامه داشته باشد. قرائت، حفظ و توجه به مفاهیم قرآن از توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) بوده است و لذا باید توجه و برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای انس با قرآن صورت گیرد.
صحت با بیان اینکه قرآن، عامل همدلی بین مسلمانان است، بیان کرد: جوانان، نوجوانان و ... باید انس بیشتری با قرآن پیدا کنند و تلاش شود تا تلاوت وارد فضای خانواده‌ها شود تا جامعه از منفعت هم‌نشینی با قرآن بیش از همیشه بهره‌مند شود.
این داور مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت اظهار کرد: یک مسلمان باید بتواند قرآن را اصولی و زیبا تلاوت و در آیات الهی تدبر کند تا آن را در زندگی به کار بندد. به ویژه شایسته‌تر است که اهل قرآن از جمله حافظان و قاریان بیشتر از بقیه در راه عمل به قرآن گام بردارند. این افراد با توجه به اینکه در بین مردم الگو و اسوه هستند، اگر عمل به قرآن داشته باشند و قرآن را در زندگی خود پیاده کنند، بیش از سایرین اثرگذار خواهند بود.
وی در ادامه این گفت‌وگو به کم‌رنگ شدن تلاوت قرآن کریم در جامعه اشاره و بیان کرد: قرآن، مهجور و مظلوم است و کمتر به آن توجه می‌شود در حالی که همه خیر و برکت و سعادت در قرآن است. مسلمان منهای قرآن چیزی ندارد. لذا یک مسلمان باید همیشه تالی و عامل به قرآن باشد و همیشه به این ریسمان الهی چنگ بزند.
صحت با تأکید بر اینکه رنج مسلمانان در زمان حاضر به خاطر دوری از قرآن است، گفت: دوری از قرآن باعث دوری از همدیگر خواهد شد. دوری از قرآن، نفرت، جدایی و تفرقه و در نهایت مصیبت را به دنبال دارد. امت اسلامی بیش از پیش هوشیار باشد که از چه جانبی در حال ضربه خوردن است. امت اسلامی همیشه از تفرقه ضربه خورده و می‌خورد.
این داور مسابقات قرآن اهل سنت با اشاره به اینکه همه کفار یک ملت شده‌اند، گفت: مسلمانان باید بسیار هوشیار باشند و همبستگی خود را رعایت کنند. پیامبر اکرم(ص) فرموده است به همدیگر پشت نکنید و همه شما با هم همدل باشید. لذا مسلمانان باید بیش از پیش به قرآن چنگ بزنند؛ چرا که عزت دنیا و آخرت در قرآن کریم است.

انتهای پیام 

captcha