ثبت دومین وقف همدان در اسدآباد
کد خبر: 3799704
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
همزمان با سال جدید صورت گرفت؛

ثبت دومین وقف همدان در اسدآباد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد بیان کرد: دومین مورد وقف استان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان اسدآباد به ثبت رسید.

ثبت دومین وقف همدان در اسدآبادعلی قبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از ثبت یک مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: یک طبقه منزل مسکونی به مساحت 105 متر مربع واقع در روستای شمس آباد جهت خانه عالم این روستا به ارزش 50 میلیون تومان توسط ورثه مرحوم حاج مصیب زائری وقف شده است.

قبادی اضافه کرد: این مورد وقف دومین وقف ثبت شده در سطح استان از ابتدای سال 1398 است.

قبادی با اشاره به اجرای طرح دست‌های مهربانی با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته 100 بسته حمایتی سبد کالایی از محل نیات واقف خیراندیش مرحوم حاجی خان بکایی به مجموع ارزش 20 میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شده است.

 قبادی با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» طی ایام نوروز در بقاع متبرکه اسدآباد، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح «آرامش بهاری» از ۲۸ اسفندماه در بقاع متبرکه برگزار شده است. 

وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری در دو بقعه متبرکه امامزاده احمد(ع) و امامزاده عبدالله(ع) از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو یکی از ویژه برنامه‌های طرح «آرامش بهاری» در امامزاده‌ها بوده است، عنوگفتن کرد: برنامه سخنرانی، ادعیه و مناجات در طول طرح «آرامش بهاری»، ایستگاه صلواتی، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی و برپایی نمایشگاه آرامش بهاری «سلسه مباحث» از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری می باشد.

وی با اشاره به حضور ۲ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان عبدالله (ع) و احمد(ع) این شهرستان، در این بقاع متبرکه روحانی ثابت بقعه(مستقر) حضور دارد و به سؤالات شرعی افراد پاسخ می‌دهد.

وی برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه، آماده‌سازی فضای خدمات رفاهی، نظافت و آراستگی فضای داخلی و خارجی بقاع را از برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با اشاره به ارائه مشاوره‌های خانوادگی در داخل «خیمه‌های معرفت» توسط این مبلغان، افزود: برگزاری مسابقات و برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha