بارندگی ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را دربر گرفته است
کد خبر: 3799863
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

بارندگی ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را دربر گرفته است

گروه اجماعی ــ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره بارش‌هایی که از روز گذشته در استان آغاز شده است، گفت: ۱۵ شهرستان خراسان رضوی تحت تأثیر بارش‌های اخیر قرار گرفته است.

بارندگی ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را در بر گفته استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی حجتعلی شایان فر اظهار کرد: با تداوم بارش از دیشب تاکنون 15 شهرستان استان، به ویژه در مناطق غربی خراسان رضوی، بارندگی داشته که بردسکن با 17 و سبزوار با 12 میلیمتر بیشترین میزان نزول رحمت الهی را تجربه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: تنها 2 محور روستایی رباط سنگ به کدکن و انداده به جغتای به دلیل بارش های اخیر مسدود شده اند که مسیرهای جایگزین برای تردد اهالی فراهم شده است.
شایان فر بیان کرد: 200 دستگاه مکنده در سطح شهر مشهد مستقر شده که در صورت لزوم برای رفع آب گرفتگی های مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: رانندگان عزیزی که قصد تردد در محورهای استان را دارند، به لغزندگی سطح جاده ها و میزان بارندگی ها توجه نمایند و در عبور از جاده های که آب از روی آن ها در حال عبور است، احتیاط نموده و صبر و تحمل پیشه کنند تا از هر گونه حادثه ای جلوگیری شود.  
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی هم اینک در حال آماده باش است و در این چارچوب همه فرمانداران، شهرداران، مدیران و مسئولان بخشهای مختلف سطح استان و در راس آنها استاندار محترم در حال خدمت رسانی به مردم بوده و همه مسئولان در آماده باش کامل هستند.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران طی روزهای ششم و هفتم فروردین ماه جاری این استان را فرا می گیرد. با توجه به رگباری بودن بارشها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد. بیشترین بارش برای شهرستانهای درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش بینی شده است.
انتهای پیام
captcha