کمبود بودجه، رشد برنامه‌های قرآنی المصطفی(ص) را تحت تاثیر قرار داد
کد خبر: 3800140
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
حسین اسدی:

کمبود بودجه، رشد برنامه‌های قرآنی المصطفی(ص) را تحت تاثیر قرار داد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل سابق قرآن و حدیث جامعه المصطفی تاکید کرد: محدودیت منابع نمره فعالیت قرآنی جامعه المصطفی(ص) در سال 97 را تحت تاثیر قرار داد ولی با این وجود با تلاش‌های صورت گرفته شاهد اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها بودیم.

/13 فروردین //کمبود بودجه، رشد برنامه‌های قرآنی المصطفی(ص) را تحت تاثیر قرار دادحسین اسدی، مدیرکل سابق قرآن و حدیث المصطفی(ص) در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: جامعه المصطفی در طول سال در زمینه قرآنی، برنامه‌های متنوعی دارد ولی برخی از این برنامه‌ها با وجود اثرگذاری چندان پر سر و صدا نیست و از جمله تربیت کادر قرآنی برای دنیاست.

وی افزود: این کار در قالب رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری در حال انجام است و مدرسان و کارشناسان در رشته‌های مختلف قرآنی تربیت می‌شوند.

اسدی بیان کرد: تحقیقات و پایان‌نامه‌ها و توسعه رشته‌های قرآنی در حال انجام است و رو به رشد بوده است ولی برخی برنامه‌های مکمل فرهنگی و ترویجی نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: البته به علت کمبود بودجه و امکانات مادی دچار کمبودهایی در بحث قرآنی بودیم گرچه دوستان ما در اداره قرآن و حدیث المصطفی تلاش کردند تا نقیصه‌ها را جبران کنند و اولویت‌بندی با توجه به محدودیت‌های مالی انجام شد.

اسدی اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه المصطفی در حوزه ترویجی، برگزاری جشنواره قرآن و حدیث بوده که دارای بخش‌های مختلف علمی و معارفی است و در واقع سیر مطالعاتی تفسیری، جزء این جشنواره است که به خوبی در واحدهای قم و سراسر کشور و خارج کشور برگزار شد.

وی اظهار کرد: در بخش آموزشی با ایجاد رشته‌های قرآنی، تعدادی فارغ‌التحصیل به جمع مربیان و مروجان قرآنی اضافه خواهد کرد.

اسدی افزود: محدودیت منابع نمره فعالیت این نهاد را تحت تاثیر قرار داد و به همین دلیل شاهد رشد سطح بالایی به این دلیل نسبت به سال های قبل نبودیم.

یادآور می‌شود حسین اسدی در سال گذشته با حکم مدیر حوزه به دبیر شورای گسترش و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حوزویان منصوب شد.

انتهای پیام

captcha