جزئیات سومین نمایشگاه تاریخچه چاپ قرآن در الجزایر
کد خبر: 3800746
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

جزئیات سومین نمایشگاه تاریخچه چاپ قرآن در الجزایر

گروه بین‌الملل ـ سومین نمایشگاه تاریخچه چاپ قرآن در الجزایر در کاخ فرهنگ «مفدی زکریا» شهر الجزیره، پایتخت این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری radioalgerie.dz؛ سومین نمایشگاه تاریخچه چاپ قرآن الجزایر از دیروز (۱۲ فروردین‌ماه) در شهر الجزیره افتتاح شد و به مدت 4 روز ادامه دارد.
 
این نمایشگاه به همت وزارت فرهنگ الجزایر و با شعار «هر دانش‌آموز یک قرآن» و با هماهنگی وزارت اوقاف و امور دینی این کشور در حال برگزاری است.
 
در این نمایشگاه، چاپ‌های مختلفی از قرآن و برخی نسخه‌های خطی و قدیمی کلام وحی عرضه شده که قرآن «ردوسی» به قلم «محمد السفاطی»، خوشنویس الجزایری که در سال 1912 میلادی چاپ شده، از جمله این آثار است.
 
در این نمایشگاه همچنین، برخی ابزارهای سنتی که در قدیم برای آموزش حفظ قرآن استفاده می‌شود، در کنار ابزارهای جدید چاپ قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته و آشنایی با تحولات چاپ قرآن در الجزایر و ارائه توضیح مفصلی درباره مراحل چاپ کلام وحی از نسخه‌های دست‌نویس خوشنویسان تا آخرین مراحل چاپ مصحف از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.
 
در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه خوشنویسی عربی در حال برگزاری است که قلم و جوهر را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده و میزبان خوشنویسانی است که برخی اصول و مبانی اساسی خوشنویسی عربی و رسم‌الخط عثمانی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.
 
روز نخست این نمایشگاه که در سالن اجتماعات کاخ فرهنگ «مفدی زکریا» در حال برگزاری است، شمار زیادی از خردسالان الجزایری با شور و علاقه فراوان از آن بازدید کردند و از کارگاه آموزشی تخصصی آن استفاده کردند.
 
انتهای پیام
captcha