ویژه‌برنامه‌های حوزه هنری خراسان‌رضوی به‌مناسبت هفته هنر انقلاب
کد خبر: 3801936
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

ویژه‌برنامه‌های حوزه هنری خراسان‌رضوی به‌مناسبت هفته هنر انقلاب

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از برگزاری بیش از ۱۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

ویژه برنامه‌های حوزه هنری خراسان‌رضوی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌رضوی، میثم مرادی بیناباج در این خصوص اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی از 19 فروردین‌ماه، به‌مناسبت سالگرد شهادت هنرمند متعهد و انقلابی «شهید سید مرتضی آوینی» آغاز می‌شود و تا 26 فروردین‌ماه ادامه دارد. حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، امسال نیز با مشارکت و همراهی تشکل‌های مردمی و هنری بیش از 10 عنوان ویژه‌برنامه را برای گرامیداشت هرچه باشکوه‌تر این هفته در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی ‌هنری خراسان رضوی با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مشهد مقدس و ارائه گزارشی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده، نخستین برنامه‌ این هفته خواهد بود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری مراسم معرفی «چهره سال هنر انقلاب» در استان خراسان رضوی با حضور خانواده شهدا، هنرمندان، تشکل‌های فرهنگی و مردمی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی هنری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان است.
مرادی تصریح کرد: افتتاح کارگاه تولید آثار هنری تجسمی و نشست نویسندگان و شاعران انقلابی در جوار شهدای بوستان خورشید، رونمایی از 6 اثر نقاشی با موضوع بازنمایی وقایع انقلاب اسلامی در مشهد و برگزاری نمایشگاهی از این آثار در نگارخانه اشراق، افتتاحیه کارگاه دائمی تربیتی و آموزشی شعر (ویژه دانش‌آموزان) و رونمایی از کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» با موضوع خاطرات شفاهی رزمندگان ارتش در دفاع مقدس، از جمله ویژه‌برنامه‌هایی است که در این هفته در عرصه هنرهای تجسمی و شعر و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شروع برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری خراسان رضوی در هفته هنر انقلاب اسلامی، بیان کرد: آغاز سلسله نشست‌های تخصصی «سینما حماسه» با موضوع بررسی فیلم‌های حماسی ایران و جهان نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

captcha