رونق تولید در نشر معارف دینی و فرهنگ قرآنی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3802204
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

رونق تولید در نشر معارف دینی و فرهنگ قرآنی مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی از مقوله توجه به «رونق تولید» مستثنی نیست، گفت: رونق تولید در تولید معارف دینی و فرهنگ قرآنی، اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و برگزاری جلسات قرآنی با هدف تولید معرفت و نورانیت در جامعه نیز شامل این مسئله می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: نامگذاری هر سال با بررسی‌های گسترده همراه با تیزبینی و احساس نیاز در جامعه در جهت حرکت سازنده و اثربخش به آن سمت انتخاب می‌شود و شعار «رونق تولید» نیز از این قاعده مستثنی نیست.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی از مقوله توجه به «رونق تولید» مستثنی نیست، گفت: رونق تولید در تولید معارف دینی و فرهنگ قرآنی، اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و برگزاری جلسات قرآنی با هدف تولید معرفت و نورانیت در جامعه نیز شامل این مسئله می‌شود.

وی افزود: قرآن کریم نور است و هر چه ارتباط ما با این نورانیت بیشتر باشد زندگی ما در راه تعالی متحول می‌شود لذا این یک فرصت خوب و مغتنم است که با توجه به اراده قوی و همت عالی می‌تواند آثار و برکات خوبی برای افراد و جامعه داشته باشد.

امام جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه مجموعه‌هایی که مرتبط با فعالیت‌های قرآنی و امور معرفتی هستند با ارزیابی و نیازسنجی باید خلأهایی که در سطح جامعه وجود دارد را شناسایی کنند، گفت: بعد از شناسایی خلأها، گام بعدی فعالیت و تولید محتوا در این زمینه با هدف رفع این کاستی‌ها است.

وی نیازسنجی در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی و فعالیت متناسب با این نیازها را از جمله اقدامات مهم در راستای تحقق شعار «رونق تولید» عنوان کرد و گفت: افراد نباید از کوچکترین کارها برای تحقق این امر دریغ کنند، حتی شناسایی افرادی که قادر به روخوانی قرآن کریم نیستند و تلاش برای باسوادی قرآنی گام مهمی در این راستا است زیرا عدم توانایی روخوانی قرآن که حتی در مواردی در بین مسئولان هم شاهد آن هستیم، شایسته جامعه اسلامی که مبتنی بر نظام قرآن است، نیست.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه افراد در هر رده برای تلاش در زمینه تحقق شعار سال منتظر دعوت نباشند، تأکید کرد: هر فرد با توجه به توان خود در عرصه تحقق «رونق تولید» حضور داشته باشد و برای بروز استعداد و توان خود منتظر دعوت نباشند که این امر مصداق آتش به اختیار است.

وی با بیان اینکه افراد در حوزه فعالیت‌‌های قرآنی از دو حالت عالم و متعلم یا همان استاد و شاگردی خارج نیستند، تاکید کرد: هر جوان اگر به مقدار دانش خود برای آموزش مسائل قرآنی در جمع دوستان و خانواده تلاش کند در واقع در حرکت جهادی به سمت تحقق اهداف نظام اسلامی گام برداشته است.

انتهای پیام

captcha