دستگیری از نیازمندان؛ میراثی ماندگار از پدر/ دندانپزشکی که دوستدار محیط‌‌ زیست است
کد خبر: 3802922
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

دستگیری از نیازمندان؛ میراثی ماندگار از پدر/ دندانپزشکی که دوستدار محیط‌‌ زیست است

گروه اجتماعی ــ یک جراح دندانپزشک با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان همدردی با بی‌بضاعتان، بهترین میراثی بود که از پدرم آموختم، گفت: تجربه و تخصص در هر کار و حرفه زمانی مورد قبول جامعه هدف قرار می‌گیرد که مبتنی بر رعایت اخلاق و ارتباط صحیح با مخاطبان باشد.

در تقویم رسمی کشور ۲۳ فروردین‌ماه، با عنوان روز دندانپزشک نام‌گذاری شده و به همین بهانه پای صحبت‌های یکی از دندانپزشکان پیشکسوت بندر انزلی می‌نشینیم.

یک مطب در ساختمانی قدیمی که همه تجهیزات دندانپزشکی را در خود جای داده و تعداد زیاد کتاب‌های عمومی و تخصصی دندانپزشکی روی میز دکتر انوشه شریف خودنمایی می‌کند.

وی در ابتدا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از گیلان گفت که متولد سال ۱۳۳۲ در تهران است اما از مقطع چهارم ابتدایی به دلیل کار پدرش به شهر بندر انزلی آمدند و از همان زمان در این شهر ماندگار شده‌اند.

شریف با اشاره به اینکه سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل به کشور فیلیپین رفت، تصریح کرد: علاقه زیادی به حرفه دندانپزشکی داشتم و آن زمان کشور فیلیپین را برای تحصیلم در تخصص جراحی دندانپزشکی و بیماری‌های دهان و دندان انتخاب کردم و تقدیر بر این بود تا همانجا با همسرم آشنا شوم و ازدواج کنیم.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی و به دلیل عشق به کشورم و با هدف خدمت به هموطنانم به همراه همسرم به ایران برگشتم و از سال ۶۳ فعالیتم در حرفه دندانپزشکی را در بندرانزلی آغاز کردم.

این جراح دندانپزشک با تأکید بر اینکه انتخاب شغل بر اساس علاقه یکی از مؤلفه‌های مهم در موفقیت هر فرد محسوب می‌شود، افزود: همسرم نیز بعد از حضور در ایران در زمینه دندانسازی فعالیت دارد ولی هیچگاه نظر شخصی خود در زمینه انتخاب رشته تحصیلی و شغل را به فرزندانمان تحمیل نکردیم و در حال حاضر دخترم مدرس زبان و پسرم مدرس کامپیوتر است و هر دو فرزندم از شغل خود راضی هستند.

شریف ضمن اینکه از پدر مرحومش به نیکی یاد کرد، گفت: پدرم مدتی از خدمت خود را به عنوان رئیس اداره کار شهرستان بندرانزلی مشغول به فعالیت بود و از همان دوران کودکی منش پدرم در دستگیری از نیازمندان و برخورد با محرومان را می‌دیدم و همین مسئله برایم الگوی مهمی بود.

وی به نقش خانواده‌ها در تربیت افراد اشاره و تصریح کرد: پدر و مادر نقش مهمی در تربیت و شکل‌دهی به شخصیت هر فرد دارند و همین مساله مهم می‌تواند ادامه راه زندگی را برای افراد تا حد زیادی مشخص کند هر چند همت انسان در انتخاب مسیر سعادت نیز نباید مورد غفلت واقع شود.

این دندانپزشک پیشکسوت با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان، منشی بود که از پدر برایش به یادگار مانده است، گفت: از زمان آغاز فعالیتم تا به امروز از حال بیماران بی‌بضاعتم غافل نبودم و یکی از بهترین خاطراتم در زندگی همدلی و ارائه خدمات رایگان به مراجعانی است که توان مالی ندارند.

شریف بر لزوم اخلاق‌مداری در کنار اهتمام به فعالیت تخصصی تأکید کرد و گفت: تجربه و تخصص در هر کار و حرفه زمانی مورد قبول جامعه هدف قرار می‌گیرد که مبتنی بر رعایت اخلاق و ارتباط صحیح با مخاطبان باشد و این مقوله در حرفه دندانپزشکی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

یادآور می‌شود، دکتر شریف از فعالان محیط زیست شهرستان بندرانزلی است و در کنار آن، عضو ثابت گروه دوچرخه‌سواران سبزاندیش است که در کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو انزلی حضور جدی دارد. آخرین اقدام این گروه جمع‌آوری یک تن زباله از ساحل بندر انزلی در نوروز سال جاری بوده است.

انتهای پیام

captcha