افزایش دو برابری کرسی‌های تلاوت رضوی در سال ۹۸
کد خبر: 3803140
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

افزایش دو برابری کرسی‌های تلاوت رضوی در سال ۹۸

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: در نظر داریم تا برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در سطح کشور را حداقل به دو برابر افزایش دهیم تا رقم حدود ۱۲۰۰ محفل قرآنی حاصل شود تا در نقاط مختلف و شهرستان‌های گوناگون کشور شاهد برگزاری کرسی تلاوت رضوی باشیم.

افزایش دو برابری کرسی‌های تلاوت رضوی در سال 98سید‌مسعود میریان، رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: کرسی‌های تلاوت را به صورت شهرستانی استانی و ملی پیگیری خواهیم کرد. البته ۱۲ استان کشور برای سال ۹۸ در این هدفگذاری شده‌اند. از ابتدای راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت حدود ۶۰۰ کرسی در سراسر کشور برگزار شده و این آمار برگزاری محافل تا پایان سال ۹۷ است.
وی ادامه داد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برنامه‌های عمده‌ای برای اجرا طی سال ۹۸ در نظر دارد؛ ما در برنامه خود داریم که طرح حفظ خود را به‌صورت ملی برگزار کنیم و با توسعه مهدالرضا(ع) در سطح کشور و افزایش سطح کیفی و کمی آن برنامه‌های خود را در این سال پیگیری خواهیم کرد.
میریان گفت: در سال ۹۸ برای اولین بار نمایشگاه قرآن را با محوریت و مدیریت آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهیم کرد و برنامه وقف قرآن با هدف توزیع مصحف شریف قرآن در دستور کار خواهد بود.
وی اظهار کرد: در سال ۹۸ نیازمند یک هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای اجرای فعالیت‌های قرآنی هستیم و لازم است تا این خلأ به سرعت پر شود و به‌صورت کارگاهی و مشترک برنامه‌ریزی قرآنی داشته باشیم و حداقل با استفاده از ظرفیت قرآنی استان در سطح خراسان رضوی رشد را شاهد باشیم.
رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت شهر قرآنی مشهد ذیل انوار تابناک حضرت رضا(ع) می‌توانیم فعالیت‌های قرآنی برجسته‌ای را در سال‌های آتی شاهد باشیم.
میریان افزود: مشهد یکی از اعتاب قرآنی جهان اسلام است و به‌نحوی پیشتاز فعالیت‌های قرآنی در هر حوزه است که حرفی برای گفتن دارد و شاهد هستیم که بسیاری از فعالان قرآنی شهر مشهد عرصه‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر کشور و حتی بین‌المللی هستند در مجموع می‌توان گفت مشهد علمدار فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور است.
انتهای پیام
captcha