کاهش جامعه آماری جامعةالقرآن خردسالان اراک
کد خبر: 3803558
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

کاهش جامعه آماری جامعةالقرآن خردسالان اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر جامعةالقرآن خردسالان اراک گفت: سال‌های قبل تعداد قرآن‌آموزان این مرکز به ۵۰۰ نفر می‌رسید، اما متأسفانه این رقم کاهش چشمگیری داشته و تا مرز ۲۵۰ فراگیر قرآنی خردسال کاهش آماری داشته است، شاید مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر یکی از دلایل کاهش آمار باشد.

زهرا باباخانی، مدیر جامعةالقرآن خردسالان اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: برنامه‌های این مرکز قرآنی همچون سال‌های قبل از رده سنی سه سال و نیم آغاز شده و تا 15 سال ادامه دارد.
وی تصریح کرد: برای کودکان سه ساله و نیم تا 4 سال برنامه‌های خلاقیتی با حضور مربیان حاذق برگزار می‌شود، خردسالان سنین 5 سال نیز با حروف همراه با نقاشی و بازی آشنا می‌شوند.
باباخانی با بیان اینکه جامعةالقرآن تنها ویژه خردسالان دختر بوده و هیچ جامعةالقرآنی ویژه پسران خردسال وجود ندارد، اظهار کرد: سال‌های قبل جامةالقرآن ویژه پسران فعال بود اما پس از گذشت دو سال به دلیل عدم استقبال خانواده‌ها تعطیل شد.
وی اضافه کرد: خردسالان پس از اتمام دوره آشنایی با حروف به مرحله بعد روخوانی و روان‌خوانی، ترتیل‌خوانی و حفظ وارد می‌شوند، در این مرحله خردسالان در رشته مورد علاقه وارد شده و همان رشته را ادامه می‌دهند، اگر قرآن‌آموزان در رشته حفظ ثبت‌نام کنند ظرفیت تا حافظ کل شدن وجود دارد.

کاهش جامعه آماری جامعةالقرآن خردسالان اراکباباخانی گفت: در حال حاضر 8 نفر از قرآن‌آموزان در کلاس‌های پنجم ابتدایی، هفتم و دهم حافظ کل قرآن هستند که در این مرکز قرآنی دوره‌های تثبیت را می‌گذرانند و برخی از دانش‌آموزان حافظ 20جزء، 15 و 10 جزء هستند.
وی افزود: سال‌های قبل تعداد قرآن‌آموزان به 500 نفر می‌رسید، اما متأسفانه این رقم کاهش چشمگیری داشته و تا مرز 250 فراگیر قرآنی خردسال کاهش آماری داشته است، باید مؤلفه‌های این ریزش مورد بررسی قرار گیرد، شاید مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر یکی از دلایل کاهش آمار باشد، امید است با تعطیلی مدارس برای ترم تابستان این تعداد افزایش یابد.
باباخانی با بیان اینکه جامعةالقرآن خردسالان دارای 8 شعبه در اراک است، اظهار کرد: این مرکز قرآنی هر روز فعال بوده و دارای 30 مربی است که معلومات آنان با حضورشان در دوره‌های مختلف ارتقا می‌یابد.
انتهای پیام

captcha