بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه نظام اسلامی است
کد خبر: 3806913
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه نظام اسلامی است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب «لَا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰه» انقلاب اسلامی است، گفت: باید این بیانیه چراغ راه همه بخش‌های کشور در چهل ‌ساله دوم انقلاب و نظام اسلامی باشد.

بیانیه گام دوم انقلاب «لَا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰه» انقلاب اسلامی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 8 اردیبهشت در نشست با معاونان تعلیم و تربیت بسیج استان، بر توجه ویژه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های بصیرتی بسیج تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه بند بند سرفصل‌های این بیانیه قابل تدریس است، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تأکید فرموده‌اند باید سه مسئله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نقشه راه ما باشد.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با بیان اینکه این سه اصل اساسی را باید در گام دوم انقلاب پیش ببریم، بیان کرد: باید یکی‌یکی ساخته شویم تا جامعه خوبی داشته باشیم و وقتی جامعه پردازی کردیم پس از آن می‌توانیم برای تمام دنیا الگودهی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه تا انسان‌ها یکی‌یکی درست نشوند کشور درست نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کار حلقه‌های صالحین این است که انسان‌ها را یکی‌یکی اصلاح کند تا جامعه اصلاح شود.
یعقوبی با تأکید بر ضرورت تبیین بیانیه در نشست‌های حلقات صالحین بسیج، گفت: این بیانیه درواقع شرح قانون اساسی و نظام اسلامی است، زیرا رهبری در این بیانیه چیزی را فروگذار نکرده و برنامه آینده نظام و کشور اسلامی را طراحی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه باید تفسیر بیانیه سرلوحه کار ما باشد، عنوان کرد: باید مربیان صالحین در مورد این بیانیه مباحثه کنند، به‌گونه‌ای که بندبند این بیانیه قرائت شده و بررسی شود.
یعقوبی خطاب به مربیان حلقات صالحین بسیج استان، اظهار کرد: باید این بیانیه متن کار شما در آموزش‌ها و نشست‌های مربیان و سرمربیان حلقه‌های صالحین باشد.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب منبع عظیمی برای خوراک‌دهی و تغذیه حلقات صالحین است، گفت: اگر این بیانیه به ‌درستی برای این مجموعه تبیین شود انقلاب پشتوانه فرهنگی عظیم و غنی خواهد یافت.
یعقوبی با اشاره به اینکه کلمه به کلمه این بیانیه حساب‌شده است، به‌گونه‌ای که یک کلمه اضافی ندارد، افزود: درواقع می‌توان گفت بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر عبارت «جمهوری اسلامی آری» است و به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا ما به جمهوری اسلامی آری گفتیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب «لا اله الا الله» انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید این بیانیه چراغ راه همه بخش‌های کشور در چهل‌ساله دوم انقلاب و نظام اسلامی باشد.
انتهای پیام

captcha