آغاز دور جدید مذاکرات انتقالی در سودان
کد خبر: 3807381
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

آغاز دور جدید مذاکرات انتقالی در سودان

گروه بین‌الملل – انجمن متخصصان سودان از آغاز دور سوم مذاکرات میان شورای نظامی انتقالی و نمایندگان نیروهای آزادی و تغییر در ظهر دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری انصارالله، انجمن متخصصان با انتشار بیانیه‌ای در صفحه تویتر بیان داشت: سومین دوره مذاکرات مربوط به تکوین و صلاحیت شورای حاکمیت بوده که با توافق شورای نظامی انتقالی و نیروهای آزادی و تغییر با حضور 7 نفر از نمایندگان نظامی و 8 نفر از رهبران دولت مدنی، برگزار می‌گردد و مکلف به تشکیل دولت مدنی انتقالی جدید برای اداره کشور و زمینه سازی برگزاری اولین انتخابات بعد از سرنگونی حکومت عمر البشیر است.

این مذاکرات امروز در حالی از سر گرفته خواهد شد که روز یکشنبه به تعویق افتاده بود و اعتصاب کنندگان انتظار دارند نشست مشترک طرف‌های دولت مدنی و شورای نظامی قبل از شکستن اعتصاب آنان برگزار شود.

گفتنی است، این توافقات در پاسخ به درخواست‌های هزاران معترضی است که از حدود سه هفته پیش از این دست به اعتصاب و تظاهرات در مقابل ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم پایتخت این کشور زده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی شده بودند و در همین راستا، شورای نظامی عصر یکشنبه تصمیم به توقف فعالیت‌های اتحادیه‌های کارگری و انجمن متخصصان و اصحاب مشاغل و شروع به تشکیل کمیته‌های تسهیل و سازماندهی وظایف این نهادها تا زمان تکوین انجمن‌های عمومی آنها گرفته بود.

از سوی دیگر نیز، شورای نظامی و حزب دولت قانون برای به تأخیر انداختن تظاهرات میلیونی که قرار بود روز دوشنبه در نزدیکی قصر ریاست جمهوری برگزار شود، به توافق رسیدند و محمد حمدان دقلو نایب رئیس شورای نظامی در نشستی با رهبران این جریان، بر عدم هرگونه ممانعت از اجرای احکام قانون طی مرحله انتقال در این کشور، تأکید کرد.
انتهای پیام
captcha