رونمایی از آثار شهید مطهری به سه زبان در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3807759
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات انجام شد؛

رونمایی از آثار شهید مطهری به سه زبان در نمایشگاه کتاب

گروه بین‌الملل ـ آثار شهید مطهری(ره) به زبا‌ن‌های اردو، تایی (تایلند) و شونا (زیمبابوه) در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مراسم رونمایی از این آثار با حضور سیدمحمدحسین هاشمی، معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد و وی طی سخنانی گفت: بسیار خوشحالیم كه آثار ارزشمند شهید بزرگوار و نویسنده متفكر را كه بخش قابل توجهی از انقلاب ما مرهون این بزرگوار است، همزمان با چهلمین سالگرد شهادت این بزرگوار رونمایی كنیم. این كتب به زبان اردو، تایلندی و شونا ترجمه شده و این كار بسیار ارزشمند توسط مركز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همكاران ما انجام شد.

وی افزود: آثار شهید مطهری همچنان پس از 40 سال به عنوان نوری درخشان در میان اندیشمندان و متفكرین اسلامی در ایران و بین‌الملل می‌درخشد. ما در حوزه بین‌الملل تاكنون موفقیت‌هایی داشته‌ایم اما می‌خواهیم در آینده روی این موضوع تأكید داشته باشیم كه یكی از وظایف سازمان، برندسازی در حوزه اندیشمندان ایرانی است.

هاشمی با تأكید بر معرفی چهره‌های موفق انقلاب در عرصه بین‌الملل بیان كرد: چهره های اسلامی و انقلابی ما همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری كه در حوزه علم و دین، انقلاب اسلامی مدیون آنهاست باید در عرصه بین‌المللی بیشتر معرفی شوند. یكی از وظایف سازمان، برندسازی این چهره‌ها در حوزه بین‌الملل است تا دنیا با آن‌ها آشنا شوند. زمانی كه از ما سؤال می‌كنند كه از چهره‌های سابق و مشاهیر قدیمی همچون مولانا و نظامی و... زیاد صحبت شده است و اكنون در زمان معاصر چه چهره‌های جدیدی دارید؟ باید پاسخی مستند داشته باشیم و آن ارائه این كتاب‌ها از چهره‌ای است كه یكی از ستون‌های این انقلاب محسوب می‌شود.

در این مراسم از كتاب های استاد مطهری با عنوان «خدمات متقابل ایران و اسلام» در دو جلد به زبان اردو و تك جلدی به زبان تایی (تایلند) و كتاب «داستان راستان» به زبان شونا(زیمبابوه) رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha