فعالان قرآنی با گسترش فضای معنوی مانع از ظهور منکرات شوند
کد خبر: 3809022
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

فعالان قرآنی با گسترش فضای معنوی مانع از ظهور منکرات شوند

گروه معارف ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: هنر قرآنی‌ها این باشد که فضای معنوی و قرآنی را به‌ اندازه‌ای گسترش دهند تا منکرات جرئت بروز و ظهور در جامعه نداشته باشند.

فعالان قرآنی با گسترش فضای معنوی مانع از ظهور منکرات شوند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌شمالی، امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در نشست با اعضای جامعه فرهنگی قرآنی استان، با تأکید بر توجه و اجرایی کردن آموزه‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: قرآن اعلام کرده من می‌خواهم به شما قوام شخصیتی بدهم تا در همه مسائل با قوام زندگی کرده و روی پای خود بایستید.
وی افزود: پیام قرآن این است که من می‌خواهم به شما قوام فرهنگی اقتصادی، معنوی، اجتماعی، سیاسی بدهم، ازاین‌رو باید از دامن قرآن بهره‌ها گرفت.
یعقوبی با تأکید بر اینکه وقتی قرآن داریم باید هم اقوم و هم اعلون باشیم، خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی اقوم و اعلون است، یعنی با قوام ترین و متعالی‌ترین جامعه بوده و در همه حوزه‌ها دست برتر را دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی عنوان کرد: بر این اساس جامعه اسلامی باید در حوزه اقتصاد وابسته به دشمن نبوده و در حوزه فرهنگ متأثر از فرهنگ غرب نباشد؛ زیرا اعلون یعنی جامعه اسلامی در همه میدان‌های انسانی و اجتماعی باید پیشگام باشد.
وی افزود: با منبع عظیم قرآن باید زندگی‌های ما و سبک حیات ما به‌گونه‌ای باشد که زندگی ما معرف اعتقادات و باورهای ما باشد تا سایر جوامع از زندگی ما پی به باور ما ببرند.
یعقوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی مبتنی بر جهان‌بینی است، عنوان کرد: بر این اساس وقتی می‌خواهیم سبک زندگی کسی را عوض کنیم در وهله نخست باید جهان‌بینی او را تغییر دهیم.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی انسان موفق تربیت می‌کند ولی سبک زندگی غربی حیوان مرفه به بار می‌آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت فعالان عرصه قرآن، افزود: باید خروجی جلسات قرآن کادرسازی قرآنی و نیروهای متدین انقلابی و جهادی باشد.
یعقوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از این جوان 40 مرتبه در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرده‌اند، خطاب به فعالان عرصه قرآن، گفت: به خروجی‌های جلسات خود توجه کنید تا مهارت، تدین، تفکر ناب را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه انقلاب ما قرآن را از قبرستان‌ها به بطن جامعه آورد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که قرآن را به میان میدان آورد.
استاد تفسیر قرآن کریم خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب برخی از کشورهای عربی به ما ایراد می‌گرفتند که خیلی با قرآن مأنوس نیستید؛ اما امروز حفاظ و قرای فراوانی در کشور تربیت شده‌اند که مقام‌های بین‌المللی کسب می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به‌گونه‌ای چشمگیر افزایش داد.
یعقوبی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی و حقیقی دام‌های رنگارنگی برای فرزندان ما پهن کرده است، گفت: باید هنر قرآنی‌ها این باشد که فضای معنوی و قرآنی را به‌اندازه‌ای گسترش دهند که منکرها جرئت بروز و ظهور نیابند.
وی عنوان کرد: بنا به فرموده امام حسن مجتبی (ع) باید آن‌قدر معروف‌ها را زیاد کنیم که منکرات به حاشیه بروند.
یعقوبی افزود: یکی از معروفاتی که اگر زیاد شود منکرها کمرنگ می‌شوند قرآن است‌، ازاین‌رو هرچه گفتمان‌ها و جلسات قرآنی بیشتر باشد منکرها و مفسدها زمینه ظهور کمتری می‌یابند.
انتهای پیام

captcha